Rośnie rynek budowy serwisów WWW

Dynamiczny rozwój handlu elektronicznego pociągnął za sobą rozwój rynku specjalizującego się w tworzeniu stron WWW. Jego wartość osiągnęła w bieżącym roku 10 mld USD - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną ActivMedia Research.

Dynamiczny rozwój handlu elektronicznego pociągnął za sobą rozwój rynku specjalizującego się w tworzeniu stron WWW. Jego wartość osiągnęła w bieżącym roku 10 mld USD - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną ActivMedia Research.

Przychody uzyskane dzięki Internetowi, które w tym roku są szacowane na 95 mld USD, a w przyszłym roku na 226 mld USD, są głównym powodem, dla którego właściciele elektronicznych serwisów handlowych stale zwiększają nakłady finansowe na ich rozbudowę.

Średnie nakłady, jakie firmy amerykańskie przeznaczały na budowę i rozwój strony typu e-commerce w tym roku, wynosiły ok. 37 tys. USD. Jak wynika z raportu Real Numbers Behind Net Profits, największe inwestycje w rozbudowę własnych stron WWW, średnio ok. 78 tys. USD, ponoszą właściciele portali i serwisów medialnych. Na strony korporacyjne nastawione na klienta indywidualnego przeznaczono ok. 68 tys. USD, a na rozbudowę serwisów handlu detalicznego i strony własne przedsiębiorstw - ok. 25 tys. USD.

Z badań wynika, że koszt tegorocznej, średniej inwestycji w serwis WWW w Europie wyniósł ok. 77 tys. USD, a więc ponad dwa razy więcej niż w krajach Ameryki Północnej.