Rośnie przepustowość szerokopasmowych sieci dostępowych i wraz z nią popyt na światłowody

Jak podaje M-Lab (projekt badawczy zarządzany m.in. przez Google oraz New America’s Open Technology Institute), średnia prędkość połączenia z Internetem w skali całego świata wzrosła w minionym roku o niemal jedną czwartą (dokładnie o 23%).

Inna analiza (wykonana przez FTTH Council Europe i IDATE) pokazuje, że z podobną sytuacją mamy do czynienia w Europie, gdzie średnia prędkość połączenia z Internetem wzrosła o niewiele mniej, bo o 20%.

Z kolei zdaniem autorów opracowania zatytułowanego „We Are Social – Digital 2019”, średnia prędkość połączenia z Internetem za pośrednictwem łączy szerokopasmowych na świecie wzrosła w 2018r jeszcze szybciej niż podaje analiza wykonana przez M-Lab, bo aż o 33%. Według autorów tego badania wynosi ona obecnie 54,33 Mbps.

Zobacz również:

Analitycy zwracają uwagę na fakt, że tak duże wzrosty szybkości były możliwe w dużej mierze dzięki sieciom światłowodowym, na które popyt ciągle rośnie.

Na tle podanych wcześniej parametrów Polska z wynikiem 54,5 Mbps (średnia szybkość dostępu do Internetu) nie ma się czego wstydzić. „Wciąż jednak dzieli nas duży dystans np. do Niemiec czy Belgii, gdzie wynosi ona ponad 70 Mbps, czy też Hiszpanii, Szwajcarii bądź Szwecji, w których przekracza ona 100 Mbps. Nie wspominając nawet o Singapurze, gdzie średnia zbliża się już do 200 Mbps. Nasza sytuacja będzie jednak ulegać dynamicznej zmianie już w najbliższej przyszłości. Przede wszystkim za sprawą budowy sieci światłowodowych o wysokiej przepustowości i zwiększania zasięgu dostępu do szybkiego Internetu w Polsce”, tłumaczy Jacek Wiśniewski, Prezes Zarządu NEXERY.

Pod koniec stycznia tego roku firma Point Topic poinformowała natomiast, że liczba globalnych subskrybentów usług internetowych dostarczanych sieciami światłowodowymi przekroczyła granicę miliarda. „Wniosek? Rozszerzanie zasięgu światłowodowych sieci szybkiego dostępu do Internetu jest kluczowym działaniem pozwalającym na eliminowanie tzw. Białych Adresów NGA oraz stawienie czoła stale rosnącym wymaganiom Internautów”, konkluduje Paweł Biarda, członek zarządu ds. sprzedaży i rozwoju biznesu NEXERY.

Źródło: InPlus Media