Rośnie liczba hotspotów
- Janusz Chustecki,
- 24.09.2007, godz. 10:35
W raporcie Wi-Fi Hotspot Index opublikowanym przez iPass (dostawca usług bezprzewodowych) można przeczytać, że na świecie przybywa hotspotów (otwarte i dostępne publicznie, bezprzewodowe punkty dostępowe, zapewniające użytkownikom połączenie z Internetem), a z ich usług korzysta coraz więcej użytkowników biznesowych.
Punkty takie są najczęściej instalowane w hotelach oraz na lotniskach. Wzrost zainteresowania użytkowników biznesowych hotspotami - szczególnie zainstalowanymi w hotelach - jest spowodowany między innymi pojawieniem się nowych technologii i produktów bezprzewodowych, takich jak np. przenośne telefony pracujące w trybie "dual mode", obsługujące zarówno połączenia komórkowe, jak i połączenia Wi-Fi.
Firma iPass przygotowała raport po przeprowadzeniu w pierwszej połowie 2007 r. ankiety obejmującej ponad milion biznesowych użytkowników sieci Wi-Fi zatrudnionych w 3,5 tys. organizacji będących jej klientami. W ten sposób iPass zebrała dane dotyczące 80 tys. hotspotów pracujących w 78 krajach.
Zobacz również:
Wynika z nich, że wykorzystanie hotspotów przez użytkowników biznesowych wzrosło w pierwszej połowie 2007 r. (w porównaniu z drugą połową 2006 r.) o 68%, a w porównaniu z pierwszą połową 2006 r. aż o 141%. Najlepszymi wynikami mogą się tu pochwalić dwa kraje: Australia (wzrost 780%) i Niemcy (wzrost o 379%).
Pierwsze miejsce na liście krajów, w których użytkownicy w największym stopniu korzystają z usług sieci WLAN, zajmują Stany Zjednoczone Ameryki (56% globalnego wykorzystania sieci Wi-Fi ). Potem jest duża przerwa i kolejne miejsca zajmują: Wielka Brytania (13%), Niemcy (7%), Szwajcaria (4%) i Holandia (3%).
Rośnie też czas, jaki użytkownicy biznesowi poświęcają pracy z wykorzystaniem sieci Wi-Fi. Użytkownik biznesowy korzysta obecnie z usług sieci WLAN, w ciągu jednego dnia, średnio 89 minut (wzrost o 25% w porównaniu z drugą połową 2006 r.).
Firma iPass zapowiada, że kolejne raporty Wi-Fi Hotspot Index będą publikowane co pół roku.