Rekordy rosyjskiego oprogramowania

Według informacji, uzyskanych przez naszego moskiewskiego korespondenta, cieszące się dziś w Rosji największą popularnością rodzime produkty software'owe to: program do księgowania 1C: buchalteria, edytor tekstów Leksykon oraz program antywirusowy AIDS-test.

Według informacji, uzyskanych przez naszego moskiewskiego korespondenta, cieszące się dziś w Rosji największą

popularnością rodzime produkty software'owe to: program do księgowania 1C: buchalteria, edytor tekstów Leksykon oraz program antywirusowy AIDS-test.

Podobnie jak w Polsce, najbardziej popularne są w Rosji programy księgujące, a rekordzistą wśród nich jest 1C:

buchalteria. Co miesiąc w Rosji sprzedaje się w tym roku ok. 3 tys. kopii tego programu. Zawojował on już 20% niezwykle pstrokatego rosyjskiego rynku programów księgujących. Z jego sprzedaży firma 1C, która rozpoczynała działalność dwa lata temu od handlu zachodnim oprogramowaniem, ma dziś dwie trzecie swych dochodów.

O ile w 1992 r. sprzedano w Rosji 5500 kopii zbliżonego do polskiego edytora TAG programu Leksykon, to do sierpnia br. rzesza jego zarejestrowanych użytkowników osiągnęła poziom 11,5 tys. Na początku przyszłego roku dystrybutor programu - firma Microinform ma nadzieję sprzedać dwudziestotysięczną kopię swego produktu. W Polsce TAG przekroczył ten poziom sprzedaży już pod koniec ub.r. W przyszłości popularność Leksykonu może wzrosnąć. Zgodnie z umową, podpisaną niedawno przez Microinform z amerykańską firmą DELL, każdy dellowski

komputer dostarczony do Rosji wyposażony będzie właśnie w ten edytor.

Cieszący się tu największą popularnością program antywirusowy AIDS-test, którego nowe wersje powstają

podobnie jak w przypadku polskiego MKS-vir co miesiąc, ma już w liczącej 150 mln mieszkańców Rosji 2 tys. abonentów. Dla porównania: MKS-vir Marka Sella sprzedany został pod koniec 1991 r. w 3900 legalnych kopiach, zaś dziś ma ponad 2 tys. abonentów, otrzymujących co miesiąc jego nową wersję.


TOP 200