Raty na system

Jeszcze w tym roku oprogramowanie Great Plains Software będzie udostępniane w Polsce w modelu ASP.

Jeszcze w tym roku oprogramowanie Great Plains Software będzie udostępniane w Polsce w modelu ASP.

Great Plains Software Polska wspólnie z wrocławską firmą Getin Service Provider zamierza oferować swoje oprogramowanie w modelu ASP (Application Service Provision). Na razie obie firmy podpisały list intencyjny w tej sprawie. W ciągu miesiąca zostanie zawarta ostateczna umowa.

Na własnej skórze

Usługa ma być udostępniona klientom przez sieć partnerów Great Plains Software na przełomie listopada i grudnia br. Najpierw jednak firma zamierza przenieść własne systemy na serwery Getin. "Chcemy przetestować model ASP, zanim będą korzystać z niego nasi klienci" - mówi Urszula Habowska z Great Plains Software Polska.

Na serwerach Getin mają być umieszczone dwa systemy oferowane przez Great Plains Software: DyNAMICS i Great Plains Siebel Front Office. Według przedstawicieli obu firm, usługi ASP będą adresowane przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mogą pozwolić sobie na zakup oprogramowania, sprzętu i utrzymywanie informatyków odpowiedzialnych za jego obsługę.

Dostępne centrum

Firmy negocjują jeszcze minimalny okres, na jaki będą zawierane umowy. "Chcielibyśmy, żeby umowy były zawierane na co najmniej 3 lata. Nie jest jednak wykluczone, że ostatecznie okres ten zostanie skrócony nawet do roku"<i\> - twierdzi Urszula Habowska. Po wygaśnięciu umowy firma wynajmująca system uzyska prawo do jego wykupu. Będzie mogła także zrezygnować z oprogramowania albo zdecydować się na zawarcie kolejnej umowy wynajmu. Nie ustalono jeszcze ceny usługi, ale suma miesięcznych rat w ciągu 3 lat ma być zbliżona do kosztów jednorazowego zakupu systemu.

Między innymi właśnie na potrzeby świadczenia usług ASP firma Getin Service Provider uruchomiła niedawno w Warszawie centrum obliczeniowe. "Z naszej strony jesteśmy w stanie zagwarantować 99,9% dostępności usług. Nie możemy jednak wziąć odpowiedzialności za to, co dzieje się po stronie klienta"$ - mówi Jerzy Krasnopolski, wiceprezes Getin. "Problemy może stwarzać również infrastruktura telekomunikacyjna w Polsce" - przyznaje. Ta jednak - według przedstawicieli Getin - stale się poprawia i nie powinna stanowić bariery dla rozwoju usług ASP.


TOP 200