Przełom w procesie SAP i Oracle

W zeszłym tygodniu przedstawiciele koncernu złożyli oficjalny pozew przeciwko firmie Rimini Street. Władze amerykańskiego giganta zarzucają kierownictwu mniejszej spółki szpiegostwo, kradzież własności intelektualnej, złamanie zapisów licencyjnych, działanie na szkodę klientów i udziałowców Oracle oraz bezprawne wykorzystywanie dokumentacji technicznej do świadczenia konkurencyjnych usług wsparcia technicznego.

Spółka Rimini Street została założona pięć lat temu przez jednego z pracowników TomorrowNow. Firma świadczy nieautoryzowane usługi wsparcia technicznego dla rozwiązań firm SAP i Oracle. W sierpniu zeszłego roku przedstawiciele Oracle domagali się ujawnienia modelu biznesowego mniejszego konkurenta. Zakładano bowiem, że działalność firmy opiera się na tych samych założeniach, co w przypadku TomorrowNow. Z treści pozwu zgłoszonego pod koniec stycznia br. wynika, że zdaniem przedstawicieli kierownictwa Oracle domysły te potwierdziły się - pracownicy Rimini Street w imieniu klientów Oracle korzystają z dokumentacji technicznej i narzędzi dostępnych na witrynie koncernu. Działanie to jest zgodne z zapisami umów pomiędzy Rimini Street i klientami tej spółki. Według przedstawicieli Oracle jest jednak sprzeczne z zapisami umów licencyjnych związanych z oprogramowaniem amerykańskiego koncernu. Co więcej, w procesie pobierania stosownej dokumentacji wykorzystywane są m.in. systemy automatycznego przeszukiwania zasobów udostępnianych klientom Oracle. Zdaniem władz Oracle wykorzystanie tego typu narzędzi często powoduje przeciążenie baz danych z dokumentacją techniczną i jako takie nosi znamiona bezpośredniego i nielegalnego działania na szkodę konkurencji.

Przedstawiciele oskarżonej spółki oficjalnie nie skomentowali zarzutów ze strony Oracle. Wiadomo jednak, że Rimini Street nie zamierza rezygnować z prowadzonej działalności. "Świadczymy usługi oczekiwane przez naszych klientów w ramach udzielonych im praw licencyjnych. Nie dziwi mnie, że Oracle zamierza podejmować działania mające na celu zmniejszenie liczby klientów rezygnujących ze świadczonych przez nich usług wsparcia na rzecz firm takich jak nasza" - mówi Seth Ravin, dyrektor generalny i założyciel Rimini Street. Warto dodać, że tylko w ubiegłym roku przychody tej spółki wzrosły trzykrotnie. Wyroki sądowe w obu sprawach mogą zaważyć na działalności wielu firm świadczących usługi wsparcia technicznego na rzecz użytkowników aplikacji biznesowych większych dostawców.

Czytaj też:

Związek Oracle i Sun zawarty

SAP wycofuje się z części zmian w zasadach wsparcia technicznego!

Plaut wraca na rynek ERP


TOP 200