Przede wszystkim edukacja proekologiczna
- (wp),
- 24.11.2009
Zgodnie z dyrektywą UE, z produkcji i sprzedaży wycofywane są żarówki 100 W. Czy podobne mechanizmy regulacyjne, dotyczące centrów danych też mogą się pojawić?
Przejęcie APC przez Schneider Electric oznaczało, że z rynku ubył kolejny, dobrze znany od wielu lat niezależny producent systemów zasilania gwarantowanego. Czy marka APC podzieli los Fiskars, Silcon i innych, których nazwy w wyniku przejęć po kilku latach zniknęły z rynku?
JZ: Schneider Electric przejmował już różne firmy i marki, a kilka z nich funkcjonuje do dziś. Ponieważ marka APC jest bardzo dobrze znana i rozpoznawalna, więc rezygnacja z niej nie ma sensu. Zresztą APC zostało połączone z oddziałem Schneider Electric - MGE UPS Systems i korporacja zdecydowała się wówczas na utrzymanie marki APC, a nie MGE. Na razie nie ma więc żadnych planów zmiany marki poza oczywiście już wprowadzoną modyfikacją nazwy - "APC" z członem "by Schneider Electric". Przejęcie APC było dobrze przemyślaną decyzją, bo był to producent uzupełniający naszą ofertę. Schneider Electric to firma mająca silną pozycję w segmencie generowania, dystrybucji i ochrony energii oraz w automatyce. APC zaś to firma, która miała doświadczenie w dziedzinie systemów dla centrów danych oraz technologii związanych z zarządzaniem i ograniczaniem zużycia energii.
Jaki wpływ miało przejęcie APC na modyfikację strategii Schneider Electric?
JZ: Możemy zaoferować klientom spoza IT rozwiązania i produkty APC, co pomaga nam wzmocnić pozycję jako firmy specjalizującej się w zarządzaniu energią, oferującej pełen wachlarz rozwiązań za wyjątkiem okablowania i oświetlenia.
Jak jest to realizowane?
MM: Naszym celem jest zachowanie ciągłości biznesowej, co znaczy, że klienci i partnerzy APC mogą liczyć na niezakłócone wsparcie techniczne oraz kontynuację współpracy. Ale chcemy też sprzedawać więcej kompleksowych rozwiązań, obejmujących zarówno produkty Schneider Electric, jak i APC by Schneider Electric. Wymaga to dużej pracy, związanej z organizacją i prowadzeniem szkoleń dla pracowników partnerów, którzy będą chcieli rozszerzyć ofertę o nowe produkty, rozwiązania i wiedzę. Nie oznacza to, że będziemy rezygnować ze współpracy z resellerami, którzy nie będą chcieli tego zrobić.