Przechodzimy na Linuksa

Novell zainaugurował w Europie program "The Springboard ISV", dzięki któremu producenci oprogramowania mają szybko zwiększyć swoje udziały w rozwijającym się rynku linuksowym. Firma oferuje bezpłatny udział w przedsięwzięciu, szerokie wsparcie edukacyjne i techniczne.

"The Springboard ISV" ("trampolina" dla producentów oprogramowania - Independent Software Vendor) ma pomóc w upowszechnieniu wiedzy dotyczącej Linuksa, jego zastosowań (również w serwerach) i przekonać dostawców aplikacji do migracji swoich pakietów oprogramowania do tego środowiska.

Jednym z elementów, który przyczynił się do powstania inicjatywy był raport Gartnera (kwiecień ub. r.), dotyczący rynku systemów operacyjnych dla serwerów. Analiza dokumentu wskazuje, że to właśnie Linux zanotuje największy wzrost sprzedaży wśród tego typu rozwiązań. Eksperci wskazują na potencjalne przyczyny takie stanu rzeczy: niskie koszty, szybko rosnące doświadczenie w zakresie rozwiązań linuksowych, wsparcie ze strony dostawców, wzrost znaczenia Linuksa w wydajnych środowiskach obliczeniowych i biznesowych.

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI

Dostawy systemu na rynek zwiększą się z 1,4 mln sztuk w bieżących roku do 2,4 mln w 2010 r. W tym samym okresie wartość rynku wzrośnie z 6,5 mld USD do 11,5 mld USD, co oznacza skumulowane roczne tempo wzrostu na poziomie 12,2 % - stwierdza Joffrey Hewitt, dyrektor ds. badań rynku w firmie Gartner.

W ramach "The Springboard ISV" Novell zaoferuje producentom oprogramowania m.in. bezpłatne sześciomiesięczne uczestnictwo w technologicznym programie partnerskim Novella na poziomie Silver (komercyjny koszt ok. 750 USD), zestaw materiałów szkoleniowych do samodzielnej nauki Linuksa oraz dostęp do zaawansowanych narzędzi do migracji oprogramowania do tego systemu. Jak podkreślają przedstawiciele Novella, z prowadzonych przez firmę badań wynika, iż wielu klientów byłoby zainteresowanych przeniesieniem na platformę Linux powszechnie używanych aplikacji.

Więcej informacji na temat inicjatywy można znaleźć tutaj.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200