Proste ubezpieczenia

Benefia Ubezpieczenia wspólnie z Polkomtelem sprzedaje ubezpieczenia pojazdów za pomocą aplikacji smartfonowej. W kilka sekund po zeskanowaniu kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego zainteresowany dostaje ofertę. Z podobnej aplikacji mogą korzystać salony samochodowe.

W ciągu kilku miesięcy Benefia Ubezpieczenia, należąca do grupy Compensa TU SA, stworzyła rozwiązanie, które zastąpiło wypełnianie formularzy i szukanie oferty w sieci. Aplikacja na platformy mobilne pod marką PLUS umożliwia szybkie sprawdzenie oferty i zakupienie ubezpieczenia OC/AC, również rozbudowanego pakietu OC + AC + NNW + Assistance.

Wszystko odbywa się za pomocą smartfona, klient może kupić i pobrać polisę, nie opuszczając aplikacji, używając karty kredytowej lub strony banku, w którym ma konto. Wykorzystywana jest platforma płatności PayU. „Jak dotąd żadna inna firma w branży ubezpieczeń nie dokonała tak dużego kroku w kierunku wykorzystania nowych technologii do tworzenia i rozwijania nowych kanałów sprzedaży w poszukiwaniu popytu na produkt. Należy podkreślić, że klient, dokonując zakupu szybciej i taniej przez najnowszą aplikację Benefii, ma również gwarancję zachowania pełnego bezpieczeństwa i poprawności zawarcia umowy ubezpieczenia. Ta rewolucyjna aplikacja jest częścią innowacyjnej platformy informatycznej Benefia Smart. Rozwiązanie to jest przyszłością rynku ubezpieczeniowego, a przede wszystkim ogromnym krokiem w kierunku oczekiwań agentów oraz klientów, co otwiera nowe możliwości i pozwala uruchamiać nowe kanały sprzedaży ubezpieczeń” – zaznacza Mariusz Kurowski, wiceprezes Benefii Ubezpieczenia.

Działać szybko

Pomysł aplikacji narodził się w Benefii jako suma kompetencji, wyczucia i doświadczenia rynkowego. Partnerem projektu został Polkomtel, właściciel sieci Plus, który zauważył potencjał rozwiązania i wzbogacił go swoimi kompetencjami. „Rozmowy z Polkomtelem przebiegły bardzo szybko, ponieważ już na samym początku mogliśmy przedstawić działające rozwiązanie i rozmawiać o konkretach” – wyjaśnia Mariusz Kurowski. „Projekt chcieliśmy zrealizować jak najszybciej, od chwili rozpoczęcia rozmów biznesowych. Ustalony harmonogram nie mógłby być zrealizowany, gdyby nie decyzja że to Benefia dostarczy kompletną aplikacje mobilną, której każdy element będzie podlegał akceptacji merytorycznej Plus. Tylko dzięki takiemu podejściu udało się uzyskać tak krótki TTM” – dodaje.

W naszych projektach stosujemy zwinne metodyki, realizację poprzedzamy szczegółową analizą, ale nie unikamy zmiany wymagań w trakcie trwania projektu. Powstające rozwiązania cyklicznie były oceniane i optymalizowane przez zespół projektowy”.

Konrad Krasiński, dyrektor IT, Benefia Ubezpieczenia.

W skład komitetu projektowego weszli przedstawiciele Polkomtela i Benefii Ubezpieczenia. Zakres projektu został ustalony w wyniku wspólnych prac komitetu. Za dostarczenie aplikacji była odpowiedzialna Benefia Ubezpieczenia.

„Współpraca przebiegła bardzo dobrze, ponieważ zespół projektowy skupiony był na celu” – mówi Konrad Krasiński, dyrektor IT, Benefia Ubezpieczenia. „Dużo czasu spędziliśmy na dostosowywaniu mobilnego rozwiązania do potrzeb i oczekiwań naszego partnera. Czasem trwały burzliwe dyskusje, które były konstruktywne. Naszym celem było stworzenie rozwiązania jak najbardziej przyjaznego klientowi, prostego, ale spełniającego wszelkie wymagania formalne – sprzedajemy przecież ubezpieczenia! W naszych projektach stosujemy zwinne metodyki, realizację poprzedzamy szczegółową analizą, ale nie unikamy zmiany wymagań w trakcie trwania projektu. Powstające rozwiązania cyklicznie były oceniane i optymalizowane przez zespół projektowy” – zaznacza Konrad Krasiński.

Dwie minuty online

Aplikacja została wykonana przez dostawcę usług IT dla Benefi Ubezpieczenia – firmę Internetium, będącą częścią Grupy Technologicznej Euvic. Projekt wykonania aplikacji był zarządzany przez Benefię Ubezpieczenia. „Euvic jest od lat dostawcą naszych rozwiązań informatycznych” – mówi Konrad Krasiński.

Jak działa „apka” w praktyce? Wystarczy za pomocą smartfona sczytać kod z dowodu rejestracyjnego, by dostać do wyboru ofertę ubezpieczenia OC lub wybranego pakietu ubezpieczeń. Pobranie danych dotyczących pojazdu i kierowcy dokonuje się automatycznie online, bez konieczności wpisywania danych. Klient wybiera wariant, który mu odpowiada, może pobrać ogólne warunki w formacie PDF, a następnie przejść do finalizacji zakupu ubezpieczenia. Jedyną informacją, którą należy podać, jest numer telefonu i adres e-mail. Płatność odbywa się drogą elektroniczną, a podpisać można się palcem na ekranie. Gotową, opłaconą polisę klient otrzymuje na swój adres e-mail, a dodatkowo, może zapisać ją w telefonie. Cała operacja trwa niecałe 2 minuty.

Kolejne rozwiązania

„Dzięki prostocie tego rozwiązania udało nam się uruchomić sprzedaż polis komunikacyjnych tam, gdzie polisy jeszcze nigdy nie były sprzedawane, np. na stacjach kontroli pojazdów, w kioskach z gazetami, na poczcie, w bankach, przez bankomaty” – mówi Mariusz Kurowski.

Benefia Smart to kolejna aplikacja skierowana do dealerów samochodowych, z którymi od wielu lat współpracuje ubezpieczyciel. Zaimplementowanie aplikacji na komputerze lub na telefonie przyczyniło się do rozbudowy sieci punktów zainteresowanych sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjnych. Klient otrzymuje ofertę i jeśli jest zainteresowany, może zakupić ubezpieczenie u wskazanego, najbliższego dealera samochodowego współpracującego z Benefią Ubezpieczenia. „Cały proces od momentu przedstawienia oferty do wystawienia polisy trwa ok. 2 minut, a polisę opłacić można od razu – na tym polega przewaga projektu” – stwierdza Mariusz Kurowski.


TOP 200