Prezes Acera ostrzega Microsoft

Zdaniem szefa Acera, oferowanie własnych tabletów Surface przez Microsoft i tym samym wejście producenta oprogramowania na rynek sprzętu, będzie miało "negatywny wpływ na światowy ekosystem" przemysłu IT.

Microsoft ujawnił w czerwcu swoje plany wydania własnego tabletu Surface. Ma to ułatwić konkurowanie z iPadem Apple, ale wywołało też pewne napięcia między koncernem a jego partnerami OEM. Pierwszym dużym producentem PC, który mocno skrytykował Microsoft jest Acer.

"Mówiliśmy Microsoftowi by to starannie przemyślał. Wpłynie to negatywnie na ekosystem i inne marki mogą zareagować na to negatywnie" - powiedział JT Wang, prezes Acera w wywiadzie dla Financial Times. Dodał - "To nie jest coś w czym jesteście dobrzy, więc proszę, zastanówcie się nad tym dwa razy".

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI

Decyzja Microsoftu pokazała delikatne relacje między firmą a jej partnerami OEM. Przed prezentacją tabletu Surface, System Windows był dostarczany partnerom wraz z otwartą platformą pozwalającą na dopracowanie sprzętu pod ten system operacyjny. Producenci rywalizowali ze sobą co wpływało korzystnie na ceny oferowane konsumentom.

Obecna sytuacja zdaje się zmierzać ku modelowi stosowanemu przez Apple, gdzie nacisk kładziony jest na integrację oprogramowania ze sprzętem co daje niewielkie pole manewru pod względem cen.

Zdaniem innego managera Acera, Campbella Kana, ruch Microsoftu zmusza producentów sprzętu do przemyślenia swojego modelu biznesowego i rozważenia innych alternatyw niż systemy tego producenta.

Tablet Surface będize oferowany w dwóch wersjach. Pierwsza z Windows 8 Pro, druga zaś będzie bazowała na Windows RT - wersją systemu opracowaną na platformę ARM.

Microsoft ujawnił kilka podstawowych specyfikacji dla tabletów. Wersja RT będzie wyposażona w 32 bądź 64 GB pamięci masowej, zaś wersja Pro otrzyma 64 bądź 128 GB przestrzeni dyskowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200