Pracownik + Internet = strata czasu?

Badania przeprowadzone przez Chartered Management Institute wykazały, że blisko dwie trzecie brytyjskich firm blokuje pracownikom dostęp do nieodpowiednich stron WWW, a także monitoruje ich aktywność w sieci.

Ankieta CMI ujawniła, że 18 procent firm nakłada ograniczenia na czas w jakim pracownicy mogą korzystać z Internetu. Tymczasem aż 72 procent ankietowanych pracowników zadeklarowało, że zagląda do Sieci w sprawach zawodowych, a 59 procent dodatkowo stwierdziło, że to narzędzie przydatne podczas pracy.

Pracownicy CMI zauważyli także, że wiele z brytyjskich organizacji bardzo powoli przekonuje się do technologii Web 2.0. Tylko 39 procent firm jest zadowolonych z tego, że ich pracownicy używają aplikacji sieciowych, jak na przykład Google Docs. Niskie tempo przyswajania nowych technologii idzie w parze z przekonaniem pracodawców, że udostępnianie Internetu pracownikom to strata czasu.

Zobacz również:

  • LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
  • CIO "bumerangi": liderzy IT awansują, powracając
  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200