Powstało forum, które zajmie się standardami używanymi w świecie metaverse

Coraz więcej firm IT zdaje sobie sprawę, że przyszłość należy do technologii promujących i wspierających wirtualną oraz rozszerzoną rzeczywistość. Dlatego kilka firm zainteresowanych tym tematem (wśród których znajduje się Microsoft i Nvidia) powołało do życia Metaverse Standards Forum – ciało, które będzie rozwijać i opracowywać standardy stosowane w tej dziedzinie.

Grafika: MSF

Metaverse Standard Forum (w skrócie MSF) będzie promować przede wszystkim interoperacyjność i rozwiązania bazujące na otwartym kodzie, dzięki którym programiści będą mogli projektować zgodne ze sobą platformy wykorzystujące wirtualną oraz rozszerzoną rzeczywistość. Do forum dołączyło już wielu tuzów przemysłu IT, takich jak Meta, Epic Games, Adobe, Sony, Unity oraz inni.

Analitycy zwracają przy tym uwagę na fakt, że w grupie firm zakładających forum zabrakło kilku liczących się na rynku metaverse producentów rozwiązań IT, takich jak Apple czy Snapchat. Niewykluczone jednak iż z czasem również one dołączą do forum, co powinno znacznie wzmocnić jego prestiż oraz siłę przebicia.

Metaverse Standards Forum zamierza skupić swoją uwagę pragmatycznych projektach obsługujących świat metaverse, takich jak hackathony i narzędzia open source. Podobnie jak internet, metaverse będzie globalnym systemem, który przekracza granice państw.

Aby świat metaverse działał poprawnie, należy opracować wiele publicznych i prywatnych standardów, norm i zasad, dzięki którym każdy będzie mógł w nim zaistnieć. Jest jednak jeden warunek. Aby konsorcja takie jak Metaverse Standards Forum działały skutecznie i odniosły sukces, musi do nich przystąpić jak najwięcej firm działających w tym obszarze. MSF ma szansę stać się takim ciałem.

Metaverse Standards Forum działa pod egidą Khronos Group. To konsorcjum non-profit zajmujące się technologiami AR i VR, sztuczną inteligencją oraz uczeniem maszynowym. Khronos Group zajmowało się wcześniej standardami przeznaczonymi dla interfejsów API VR, nad którymi pracowało w ramach inicjatywy VR Standards, która zrodziła się w 2016 roku. Ma już więc w tym obszarze sporo doświadczeń, co dobrze wróży Metaverse Standards Forum.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200