Powstało Storage Products Association – będzie promować głównie HDD

Podczas zeszłotygodniowej konferencji Flash Memory Summit cztery firmy (Seagate, Toshiba, Western Digital i HGST) poinformowały, że powołują do życia stowarzyszenie Storage Products Association (SPA). Zajmie się ono przede wszystkim promowaniem dysków twardych, a hasłem przewodnim, towarzyszącym tej nowej inicjatywie jest zawołanie „Where is your data? (Gdzie są Twoje dane?).

Pomimo tego, że wszystkie cztery firmy produkują też pamięci masowe zawierające układy NAND/flash, to chcą one wzmocnić na tym rynku pozycję standardowych dysków twardych. Chociaż firmy oraz użytkownicy indywidualni kupują coraz więcej pamięci masowych opartych na układach flash, to według założycieli Storage Products Association dyski twarde mają jeszcze do odegrania dużą rolę w tym segmencie rynku.

Trzeba pamiętać, że zdecydowana większość danych jest obecnie przechowywana dalej na dyskach twardych, a nie na dyskach SSD czy mówiąc ogólnie na układach flash (instalowanych np. na serwerowych kartach PCIe). Firmy analityczne przewidują, że w 2020 roku 75% danych będzie zmagazynowana na dyskach twardych. Układy flash mają oczywiście jedną podstawową zaletę – pracują szybciej niż dyski twarde. Ale moment, gdy odeślą dyski twarde na „emeryturę” jest jeszcze dość odległy.

Zobacz również:

  • Nowa era w pojemności dysków twardych

SPA zapowiada, że skoncentruje swoją uwagę zarówno na dyskach twardych, jak i na urządzeniach, które je zawierają. A są to np. hybrydowe napędy, czyli takie, w których znajdują się zarówno układy flash, jak i wirujące talerze. Takie hybrydy są często stosowane po to, aby rozruch komputera trwał jak najkrócej. Można tu oczywiście stosować tylko układy flash, ale napędy hybrydowe są tańsze i mogą przechowywać więcej danych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200