Powstał Indeks Gotowości Operacyjnej IT
-
- Janusz Chustecki,
- 22.01.2019, godz. 08:50
Cisco ogłosiło wdrożenie nowego Indeksu Gotowości Operacyjnej IT. Ujawnia on, jak dane zmieniają sposób zarządzania działami IT przez firmy. Indeks stworzono na podstawie badania ankietowego obejmującego 1500 doświadczonych liderów IT z całego świata.
Celem było zrozumienie, na jakim etapie drogi do cyfrowej transformacji znajdują się firmy. Badanie ujawniło czterostopniowy model dojrzałości operacyjnej IT, skupiając uwagę na zachowaniach firm w obliczu różnych wyzwań.
Badanie Cisco identyfikuje 4 poziomu dojrzałości operacyjnej firm:
1. Poziom REAKTYWNY: „Reagujemy na zdarzenia, w chwili, w której zachodzą”. Obecnie na tym poziomie znajduje się 26% badanych firm, za dwa lata chciałoby na nim być 7%.
Zobacz również:
- Twitter zaprezentował kolejne płatne API
- „Greatness” – nowe pishing aaS
- Java po raz pierwszy od dwóch dekad nie znalazła się w pierwszej trójce indeksu Tiobe
2. Poziom PROAKTYWNY: „Uczymy się na minionych zdarzeniach, aby udoskonalić nasze procesy” – 38% firm obecnie vs. 27% za 2 lata.
3. Pozom PRZEWIDUJĄCY: „Wykorzystujemy dane aby przewidzieć i móc zareagować na nadchodzące wydarzenia” – 22% obecnie vs. 33% za 2 lata.
4. Poziom ZAPOBIEGAJĄCY: „Wykorzystujemy dane do ciągłego udoskonalania naszych wyników” – 14% obecnie vs. 33% za 2 lata.
A oto kluczowe wnioski wynikające z Indeksu Gotowości IT: działalność operacyjna to strategiczny punkt na drodze do sukcesu (28 proc. budżetów IT respondentów badania przeznaczane jest na korektę i optymalizacje działań IT); inwestycja w operacje IT zwiększa korzyści dla klienta i buduje wartość firmy (88 proc. liderów IT potwierdza, że inwestycje w procesy IT w ciągu ostatnich 12-stu miesięcy, zwiększyły satysfakcję konsumentów); opracowanie modelu umożliwiającego tworzenie prognoz biznesowych to zaledwie początek; sztuczna Inteligencja + Talent = Sukces (42 proc. określiło sztuczną inteligencję jako technologię mającą największy wpływ na procesy automatyzacji); zewnętrzni dostawcy to kluczowe źródła danych (84 proc. badanych przyznało, że dostęp do zewnętrznych zasobów danych jest niezbędny); cyberbezpieczeństwo polega na danych (82 proc. respondentów gromadzi dane operacyjne i wydajnościowe dotyczące ich infrastruktury cyberbezpieczeństwa); i IoT to połączenie IT i biznesu (77 proc. wszystkich firm przyznało, że Internet rzeczy ma kluczowe znaczenie w efektywnym prowadzeniu infrastruktury IT).
Źródło: dfusion