Powstał Indeks Gotowości Operacyjnej IT

Cisco ogłosiło wdrożenie nowego Indeksu Gotowości Operacyjnej IT. Ujawnia on, jak dane zmieniają sposób zarządzania działami IT przez firmy. Indeks stworzono na podstawie badania ankietowego obejmującego 1500 doświadczonych liderów IT z całego świata.

Celem było zrozumienie, na jakim etapie drogi do cyfrowej transformacji znajdują się firmy. Badanie ujawniło czterostopniowy model dojrzałości operacyjnej IT, skupiając uwagę na zachowaniach firm w obliczu różnych wyzwań.

Badanie Cisco identyfikuje 4 poziomu dojrzałości operacyjnej firm:

1. Poziom REAKTYWNY: „Reagujemy na zdarzenia, w chwili, w której zachodzą”. Obecnie na tym poziomie znajduje się 26% badanych firm, za dwa lata chciałoby na nim być 7%.

Zobacz również:

2. Poziom PROAKTYWNY: „Uczymy się na minionych zdarzeniach, aby udoskonalić nasze procesy” – 38% firm obecnie vs. 27% za 2 lata.

3. Pozom PRZEWIDUJĄCY: „Wykorzystujemy dane aby przewidzieć i móc zareagować na nadchodzące wydarzenia” – 22% obecnie vs. 33% za 2 lata.

4. Poziom ZAPOBIEGAJĄCY: „Wykorzystujemy dane do ciągłego udoskonalania naszych wyników” – 14% obecnie vs. 33% za 2 lata.

A oto kluczowe wnioski wynikające z Indeksu Gotowości IT: działalność operacyjna to strategiczny punkt na drodze do sukcesu (28 proc. budżetów IT respondentów badania przeznaczane jest na korektę i optymalizacje działań IT); inwestycja w operacje IT zwiększa korzyści dla klienta i buduje wartość firmy (88 proc. liderów IT potwierdza, że inwestycje w procesy IT w ciągu ostatnich 12-stu miesięcy, zwiększyły satysfakcję konsumentów); opracowanie modelu umożliwiającego tworzenie prognoz biznesowych to zaledwie początek; sztuczna Inteligencja + Talent = Sukces (42 proc. określiło sztuczną inteligencję jako technologię mającą największy wpływ na procesy automatyzacji); zewnętrzni dostawcy to kluczowe źródła danych (84 proc. badanych przyznało, że dostęp do zewnętrznych zasobów danych jest niezbędny); cyberbezpieczeństwo polega na danych (82 proc. respondentów gromadzi dane operacyjne i wydajnościowe dotyczące ich infrastruktury cyberbezpieczeństwa); i IoT to połączenie IT i biznesu (77 proc. wszystkich firm przyznało, że Internet rzeczy ma kluczowe znaczenie w efektywnym prowadzeniu infrastruktury IT).

Źródło: dfusion