Potrójny zysk Motoroli

Zysk netto amerykańskiej spółki wyniósł w III kw. 479 mln USD, zaś przychody wzrosły do 8,62 mld USD. Wynik netto producent wzrósł o 313 proc., wobec 116 mln USD w analogicznym okresie ub.r. Sprzedaż powiększyła się o 26 proc. w stosunku do 6,83 mld USD wypracowanych rok wcześniej. - To trzeci kwartał z rzędu mocnych wzrostów naszej sprzedaży - powiedział szef Motoroli Ed Zander. Tymczasem analitycy podkreslają, że od depczącego jej po piętach koreańskiego Samsunga dzieli Motorolę zaledwie 0,5 mln sprzedanych telefonów komórkowych.

Przychody wszystkich działów Motoroli wzrosły w podsumowanym kwartale o ponad 10 proc. Dział telefonów komórkowych zanotował wzrost sprzedaży o 34 proc, do 3,9 mld USD. Dostawy aparatów sięgnęły 23,2 mln sztuk o 15 proc. więcej niż rok temu. Producent wprowadził 17 nowych modeli, z czego 15 wyposażonych w kolorowe wyświetlacze oraz 11 z aparatami cyfrowymi. Sprzedaż urządzeń do szerokopasmowego dostępu wzrosła o 31 proc.

Kolejny dodatni kwartał oddala spółkę od niedawnych poważnych tarapatów finansowych. Strata netto za lata 2001 i 2002 sięgała 6 mld USD. Z kolei roczne przychody spadły z 37,3 mld USD w 2000 r. do 26,7 mld USD w 2003 r. Na kolejny kwartał prognozy zarządu zakładają sprzedaż na poziomie 9,3-9,6 mld USD - 16-20 proc. więcej w stosunku rocznym.

Zobacz również:

Według opublikowanych dotychczas wyników czołowej piątki producentów telefonów komórkowych, Nokia sprzedała 51,4 mln szt., Samsung - 22,7 mln szt. , Sony Ericsson 10,7 mln sztuk. Rezultaty LG Electronics - 11,8 mln sprzedanych aparatów, oznacza, że koreański koncern prześcignął szwedzko-koreańskiego rywala, z którym konkuruje o piątą pozycję.


TOP 200