Pośrednictwo w handlu

Citibank (Poland) SA - jako drugi oddział tego banku na świecie - zaoferował klientom korporacyjnym usługę handlu elektronicznego - CitiCommerce.com.

Citibank (Poland) SA - jako drugi oddział tego banku na świecie - zaoferował klientom korporacyjnym usługę handlu elektronicznego - CitiCommerce.com.

Citibank (Poland) SA pod koniec listopada br. zaoferował klientom korporacyjnym nową usługę - CitiCommerce.com, będącą połączeniem rozwiązań handlu elektronicznego i bankowości elektronicznej. W kontaktach z partnerami handlowymi z CitiCommerce.com korzystają już dwaj polscy klienci banku. Polska jest drugim krajem - po Singapurze - w którym udostępniono tę usługę. Potencjalnymi jej klientami mają być m.in. firmy motoryzacyjne, elektroniczne, papiernicze, chemiczne i farmaceutyczne.

"Panuje opinia, że Polska jest krajem nieprzygotowanym i pozostającym w tyle za krajami wysoko rozwiniętymi, jeśli chodzi o wykorzystanie rozwiązań handlu elektronicznego. Mimo to zdecydowaliśmy się na zaoferowanie usługi CitiCommerce.com polskim klientom. Myślimy nawet, że zrobiliśmy to zbyt późno. Wiemy, iż od ubiegłego roku klienci poszukiwali tego typu oferty, a nie znajdując jej często decydowali się na wdrażanie własnych rozwiązań" - mówi Wojciech Stefańczyk, kierownik projektu CitiCommerce.com w Citibank (Poland) SA.

Za pośrednictwem stron internetowych CitiCommerce.com producenci czy dystrybutorzy i ich partnerzy handlowi mogą przeprowadzać transakcje elektroniczne. Citibank dostarcza infrastrukturę i zapewnia bezpieczne przetworzenie transakcji zawieranych drogą elektroniczną.

"W bardzo dużym uproszczeniu można by nazwać nasz produkt sklepem internetowym, do którego dodaliśmy niezbędną infrastrukturę bankową, co czyni nasz produktu unikalnym na rynku" - mówią przedstawiciele Citibanku. Za pośrednictwem CitiCommerce.com kupujący może sprawdzić ofertę producenta, złożyć i zapłacić za zamówienie, a także śledzić status jego realizacji.

Sprzedawca z kolei może automatycznie przetwarzać przychodzące zamówienia oraz przesyłać faktury partnerom. Usługa ta pozwala mu - dzięki połączeniu z systemem bankowym Citibanku - na uzgodnienie przelewów dokonanych na jego konto w Citibanku z wystawionymi przez niego fakturami.

"Wiemy, że dla naszych klientów ten właśnie etap jest najbardziej kłopotliwy. Uzgodnienie zabiera dużo czasu. CitiCommerce.com codziennie przygotowuje raport o zapłaconych danego dnia fakturach. Klient może sprawdzić, który partner i za co zapłacił, co ułatwia mu np. uruchomienie dla współpracującej z nim firmy nowego kredytu" - tłumaczy Wojciech Stefańczyk.

CitiCommerce.com jest systemem otwartym i dlatego można go zintegrować ze stosowanymi przez klientów systemami ERP. Opracowano już interfejs dla SAP R/3, Oracle Financials i PeopleSoft. Przy integracji systemu CitiCommerce.com z oprogramowaniem dwóch pierwszych klientów w Polsce, z Citibankiem współpracowała firma WebStudio Internet Partners.

Aby zapewnić bezpieczeństwo dokonywanym transakcjom, Citibank wykorzystał system kart mikroprocesorowych firmy Entrust, na których zapisane jest hasło i cyfrowy podpis użytkowników systemu. Entrust stosowany jest także do szyfrowania transakcji. Wykorzystuje on potrójne algorytmy DES.