Poniedziałkowy Przegląd Prasy

Voice over LTE w USA dzięki rozwiązaniom Ericssona... Układy pamięci MRAM efektem współpracy Everspin i Global Foundries... Po połączeniu Lenovo i Motorola chcą być nr 1 na rynku smartfonów... Prezes agencji reklamowej Saatchi & Saatchi zapowiada rychły koniec Facebooka... Smartfony byłego prezesa Apple mają konkurować z produktami Apple... Na rynku dystrybucji IT debiutuje nowa spółka...

COMPUTERWORLD

Ericsson zapewnie w USA Voice over LTE

T-Mobile wprowadza w Stanach Zjednoczonych rozwiązanie Ericsson eSRVCC, żeby poprawić wydajność sieci i zapewnić płynną mobilność głosową Voice over LTE (VoLTE) przy komutacji łączy. Ericsson dostarczy T-Mobile sprzęt i usługi, które posłużą do poszerzania ogólnokrajowej sieci LTE 4G, poprawy wydajności w budynkach, na autostradach i w obszarach wiejskich oraz umożliwią zwiększenie dostępność wysokiej jakości usług VoLTE. Dzięki temu użytkownicy zyskają krótszy czas ustawienia niż w przypadku rozmów poza VoLTE i będą mieli podczas połączenia głosowego dostęp do sieci LTE, usług i danych. Źródło: Lepsze łącza dla operatora

Global Foundries i Everspin podejmują współpracę

Everspin podpisał umowę z producentem układów scalonych, firmą Global Foundries, dotyczącą produkcji układów pamięci MRAM (Magnetoresistive RAM). Global Foundries zainwestuje w tę technologię i rozpocznie produkcję pamięci typu ST-MRAM (Spin-Torque-MRAM). Będą to układy produkowane przy użyciu technologii 40 nanometrów, wytwarzane na bazie 300-milimetrowych wafli. Global Foundries przygotowuje się też do produkcji podobnego typu układów, które będą wytwarzane przy użyciu technologii 28 nanometrów. Nie wiadomo jednak, kiedy uruchomi tę produkcję. W układach MRAM (znanych również jako magnetyczny RAM) do zapamiętywania danych używane są nie ładunki elektryczne (tak jak ma to miejsce w tradycyjnych układach RAM), ale niewielkie pola magnetyczne. Everspin produkuje już takie pamięci, które można najczęściej spotkać w produktach wyposażonych w zapasowe zasilacze pobierające energię z baterii. Urządzenie takie muszą być wyposażone w szybką nieulotną pamięć, czyli taką która jest w stanie zachować dane po odłączeniu od niej zasilania. Źródło: Everspin i Global Foundries będą wspólnie produkować MRAM

RZECZPOSPOLITA

Lenovo i Motorola: celem jest pozycja nr 1.

- Połączenie szybko rozwijającego się Lenovo z odnowioną Motorolą sprawi, że będziemy wiarygodnym numerem 3 na rynku smartfonów i alternatywą dla pierwszych dwóch graczy. Mocna pozycja numer 3 oczywiście nas nie zadowala. Naszym celem jest osiągnięcie w każdym segmencie, na który wchodzimy, pozycji lidera. Podobnie jest w przypadku smartfonów. To duży, konkurencyjny rynek, a my dopiero na nim zaczynamy. Wychodzimy z założenia, że najpierw trzeba nauczyć się chodzić, zanim zaczniemy biegać. Nie chcemy popełnić żadnych błędów. Ale cel jest jasny – pozycja numer 1. Najpierw chcemy osiągnąć dwucyfrowy udział w tym runku. Nie będzie to łatwe, bo pierwszych dwóch graczy (Samsung i Apple – red.) ma bardzo silną pozycję - mówi w zozmowie z rp.pl Aymar de Lencquesaing, prezes Lenovo na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Źródło: Lenovo chce ugryźć Samsunga i Apple

WYBORCZA.BIZ

Zbliża się koniec Facebooka?

- Sądzę, że za trzy lata może nie być już Facebooka - powiedział Kevin Roberts, prezes agencji reklamowej Saatchi & Saatchi w rozmowie z niemieckim "Wirtschaftwoche". Jego zdaniem Facebook nie dba o użytkowników. Jego zdaniem zamiast skupiać się na inwestycjach w nowe pomysły, Facebook skupia się na inwestycjach w technologie. Od prezesa Saatchi & Saatchi oberwało się też Google. Zarzuty te same. - Firmę prowadzą komputerowi maniacy, technokraci, dla których najważniejsze są rozwiązania technologiczne, nie emocje użytkowników. Google coraz częściej przypomina agencję reklamową - wywodził Kevin Roberts. Z tym poglądem zdecydowanie nie zgadza się Radosław Włoczewski, partner zarządzający agencji marketingowej Płodni.com. - Facebook nie upadnie ani za trzy, ani za dziesięć lat. To tak, jakby powiedzieć, że firmy nagle zrezygnują z komunikacji mailowej - mówi. Jego zdaniem Facebook stał się nie tylko portalem społecznościowym, ale synonimem takiego portalu, jest niezwykle mocno zakorzeniony w świadomości i nawykach użytkowników. Radosław Włoczewski przyznaje, że dynamika wzrostów spada, bo w pewnym stopniu Facebook osiągnął już masę krytyczną, ale to nie znaczy, że firma nie ma i nie będzie miała pomysłów na to, jak dalej zarabiać pieniądze. Już choćby z powodu potencjału reklamowego i specjalistycznych narzędzi, jakie oferuje marketingowcom. Źródło: Facebook padnie za 3 lata? "To jak III wojna światowa"

PULS BIZNESU

Smartfon dla niedocenianych przez Apple

John Sculley, współzałożyciel i były prezes Apple wypuścił na rynek swój smartfon Obi Mobiles. Cena urządzenia, w zależności od parametrów, waha się już od 70 do 200 USD. Obi Mobiles zatrudniło kilku projektantów i inżynierów pracujących wcześniej dla Apple'a. Smartfon ma trafiać do użytkowników, których ignoruje Apple, młodych ludzi z rynków wschodzących. Dlatego w urządzeniu postarano się uzyskać wysoką jakość odtwarzania muzyki, a także długi czas pracy na jednym ładowaniu akumulatora. Źródło: Były prezes Apple wypuścił własny smartfon

Nowa spółka na rynku dystrybucji IT

W listopadzie na rynku dystrybucji IT wystartuje spółka Eptimo, którą założyli byli pracownicy AB. Według informacji „Pulsu Biznesu”, motorem projektu jest Przemysław Kucharzewski, który na tym rynku zna się jak mało kto. Sześć lat spędził w AB, w którym kierował działem korporacyjnym. Był także członkiem zarządu Optimusa, którego kupiła wrocławska spółka. Odpowiadał za reaktywacje tej znanej marki. - Na początku roku zdecydował się odejść z AB i założyć własną firmę. Zabrał ze sobą dużą cześć zespołu, którym kierował - mówi nam przedstawiciel jednej z firm dystrybucyjnych. Według rozmówców gazety, inwestorem nowej spółki został Marcin Białożyt, prezes katowickiego Seneticu, szybko rozwijającego się dostawcy rozwiązań IT, głównie opartych na licencji Microsoftu. Odsprzedał jednak udziały Józefowi Szajterowi, obecnie prezesowi. Źródło: Na rynek IT wkracza nowy gracz

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200