Pomoc przyjdzie z sieci

Optimus SA uruchomił internetowy system pomocy technicznej, rozszerzony o usługi konsultacyjne.

Optimus SA uruchomił internetowy system pomocy technicznej, rozszerzony o usługi konsultacyjne.

Optimus SA od miesiąca prowadzi testy nowego, internetowego systemu pomocy technicznej dla klientów instytucjonalnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, które zakupiły sprzęt komputerowy i oprogramowanie tej spółki. Od przyszłego roku ma on być oferowany także klientom indywidualnym. „Chcemy, aby z każdym sprzedawanym przez nas komputerem dostarczany był tzw. kod klienta, dzięki któremu za pośrednictwem Internetu będzie można skontaktować się ze specjalistą” - mówi Marek Maciaś z SA. Największą innowacją jest jednak wzbogacenie usługi o konsultacje z zakresu działalności ekonomicznej oraz prawnej dla małych i średnich firm.

Otwarty System Bezpieczeństwa Informatycznego (OSBI), oparty na poczcie elektronicznej, ma zastąpić w przyszłości pomoc telefoniczną (tzw. help line). Zdaniem przedstawicieli firmy, jest ona niedoskonała ze względu na występujące trudności z łącznością oraz brak możliwości znalezienia odpowiedniego specjalisty w momencie, gdy dzwoni klient. Na razie pomoc internetowa i telefoniczna będą funkcjonowały równolegle.

Komputery, prawo, ekonomia

Do korzystania z systemu wymagane jest konto poczty elektronicznej i przeglądarki internetowej, za pomocą której użytkownik kontaktuje się z serwerem Optimusa. Po wypełnieniu ankiety, otrzymuje swój kod i przesyła opis problemu do specjalisty odpowiedzialnego za rozwiązywanie zagadnień określonej kategorii. W ramach standardowej gwarancji będą bezpłatnie udzielane odpowiedzi na zapytania klientów dotyczące technicznych aspektów korzystania ze sprzętu komputerowego i oprogramowania (głównie Microsoftu). Natomiast płatne będą porady ekonomiczno-prawne z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstwa (leasing, podatki itp.).

Wkrótce możliwe ma być zamówienie za pomocą tego systemu np. biznes planu dowolnego przedsięwzięcia ekonomicznego, analizy firmy na tle całej branży oraz planu marketingowego. Jak stwierdzili przedstawiciele firmy, Optimus współpracuje w zakresie porad ekonomiczno-prawnych ze specjalistami z polskich wyższych uczelni.

Standardowa odpowiedź specjalisty powinna trafić do klienta w ciągu dwóch godzin. Aby okres oczekiwania nie był dłuższy, system odpowiedzi jest stale monitorowany. „Specjalista nie może zignorować pytania klienta. W przypadku, gdy zagadnienie wymaga dodatkowych konsultacji klient jest o tym informowany” - mówi Marek Maciaś. „W miarę rozwoju systemu i bazy danych, odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania będą generowane automatycznie” - dodaje.

Dla większych

Jednocześnie nowosądecka firma zamierza rozwijać wsparcie dla dużych klientów. Jak twierdzą przedstawiciele Optimusa, obecnie znaczna część środków finansowych przeznaczanych jest na rozwój Departamentu Integracji Systemów, który jest odpowiedzialny m.in. za konsultacje. Firma stara się o uzyskanie statusu Autoryzowanego Centrum Pomocy Technicznej (Authorized Support Center) Microsoftu dla oprogramowania serwerowego Back Office i Windows NT. „W połowie przyszłego roku integracja ma być dominującą częścią działalności Optimusa” - twierdzą przedstawiciele spółki.

Umowa z TP SA

W połowie wrześnie br. Optimus podpisał umowę z Telekomunikacją Polską SA o współpracy w zakresie rozwoju i upowszechniania usług i serwisów internetowych. Obie firmy będą prowadzić wspólne akcje promocyjne. Dotyczy to wzajemnej reklamy na serwerach WWW obu spółek, jak również akcji marketingowych podczas wystaw i targów. Optimus zamierza sprzedawać komputery i modemy z oprogramowaniem, zapewniającym dostęp do sieci tpnet (TP SA) i onet (Optimusa). Nowosądecki producent będzie także uruchamiać serwery dostępowe do Internetu, początkowo tylko w największych miastach.


TOP 200