Polskie wirtualne cytrusy

Lemon&Orange szybko zdobyło nagrody i doświadczenie na całym świecie dzięki swoim projektom marketingowym wykorzystującym rzeczywistość wirtualną. Historia zaczęła się od kampanii, którą firma zrealizowała dla Coca-Coli przed Świętami Bożego Narodzenia 2016 roku.

fot: Lemon&Orange

Wykorzystano wtedy zarówno wirtualną rzeczywistość jak i platformę ruchową, która intensyfikowała wrażenia odwiedzających grudniowy event zorganizowany z okazji Świat przez Coca-Colę. Dzięki wykorzystaniu gogli Oculus Rift specjaliści od wirtualnej rzeczywistości dodali do wydarzenia szczyptę technologicznej magii.

Wcześniejsze doświadczenia z wirtualną rzeczywistością zainspirowały firmę do stworzenia symulatora jazdy samochodem imitującym przeciążenia, które kierowca odczuwa w trakcie poruszania się po drodze. Produkt otrzymał nagrodę Innovation Awards w 2018 roku (Emirates&Europe) oraz będzie wystawiany na polskim stoisku w trakcie Expo 2020 w Dubaju. Pożądane dla tego typu symulatorów jest jak najwierniejsze oddanie wrażenia ruchu. Firma wprowadziła unikatowe rozwiązanie technologiczne umożliwiające pełen obrót urządzenia, co w przypadku symulatora wykorzystywanego do nauki kontroli poślizgu ma kluczowe znaczenie. Dzięki umiejętnemu wkomponowaniu wirtualnej rzeczywistości w proces szkolenia można znacznie skrócić jego czas, co przekłada się nie tylko na lepsze wyniki w zakresie nabywanych umiejętności praktycznych, ale również istotnie zmniejsza jego koszty i przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin do środowiska naturalnego. Uczestnik szkolenia zakładając gogle VR zostaje odcięty od otaczających go bodźców. Pozwala to na pełne “zanurzenie się” w nowej rzeczywistości, w której w najlepszy możliwy sposób może rozwijać swoje umiejętności. Symulator jest dedykowany szkołom nauki jazdy. Symulacja obejmuje całoroczne warunki panujące na drogach a także różne scenariusze na drodze.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
Polskie wirtualne cytrusy

Kuba Pędziwiatr, CEO w Lemon&Orange, foto: materiały Lemon&Orange

„W lutym tego roku na Pitch Competition w Dubaju projekt otrzymał nagrodę od Sustainable City i Dubai SME (odpowiednik PARP w Emiratach Arabskich) za innowacyjne rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo na drogach. Konkurs odbył się w ramach międzynarodowej konferencji STEP oraz programu Start Alliance w Dubaju. Tego typu wyróżnienia są dla nas niezwykle cenne nie tylko ze względu na okoliczności ale przede wszystkim na możliwość promowania naszych rozwiązań z dużymi partnerami z Bliskiego Wschodu, którym łatwiej jest zaufać zwalidowanym przez państwowe instytucje rozwiązaniom. Dzięki temu zyskujemy dodatkowe argumenty dla inwestorów, których aktualnie poszukujemy na ekspansję produktu” –
mówi Jakub Pędziwiatr, CEO Lemon&Orange.

W Polsce firma stworzyła systemem oparty na wirtualnej rzeczywistości optymalizujący prezentację sprzętu na targach. Klientem był KGHM ZANAM, spółka z grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Aplikacja pozwala na prezentację produkowanych samojezdnych maszyn górniczych wykorzystywanych w kopalniach głębinowych. Użytkownik może oglądać maszyny w wirtualnej rzeczywistości oraz zapoznać się z ich parametrami technicznymi. Aplikacja dostępna jest w kilku językach. Użytkownik aplikacji ma możliwość wyboru jednego z wielu realistycznie odwzorowanych modeli 3D maszyn górniczych. Przeglądając proporcjonalnie odwzorowane pojazdy ustawione na stole można podświetlać poszczególne elementy konstrukcyjne i poznać parametry takie, jak wymiary pojazdu, kabiny, warunki pracy czy dane silnika. Taka prezentacja pozwala na oszczędności w transporcie maszyn do potencjalnego klienta lub targi. Poligonem doświadczalnym dla tego systemu były targi w Ameryce Południowej.

W obszarze Digital Signage firma koncentruje się na dwukierunkowym komunikacie i personalizacji treści reklamowych. Metrics Analyzer to innowacyjne rozwiązanie, które rozpoznaje twarze ludzi przydzielając ich do wybranej grupy wiekowej oraz płci a zabrane dane przekazuje do modułu analitycznego, co daje możliwość pomiaru zmiennych demograficznych w czasie rzeczywistym. Funkcjonalność aplikacji wykorzystano w personalizowaniu contentu reklamowego w ścisłym partnerstwie z Coca Cola dla klientów kręgielni Hula Kula w Warszawie oraz sieci Thai Wok.

Dwukierunkowość treści reklamowych firma wykorzystała również w kampanii dla marki Timberland przygotowując wirtualną przymierzalnię w Galerii Mokotów. Tam za pomocą gestów użytkownicy mogli przymierzać ubrania z najnowszej kolekcji marki. Aplikacja identyfikowała twarz użytkownika, wykonywała zdjęcie, a następnie dopasowywała ją do sylwetki modela. Na 80-calowym ekranie, za pomocą własnych gestów użytkownik mógł odpowiednio zmieniać elementy odzieży. Mógł również dobrać scenerię, w której się znajdował. Zapisana kreacja również była wysyłana na email, którą można było udostępnić w mediach społecznościowych.

Sporo energii firma Lemon & Orange włożyła też w projekt, który łączy rozszerzoną rzeczywistość i kolorowanki dla dzieci, realizowany w ramach GameInn (NCBiR), skąd otrzymano 1,3 mln zł dotacji. „Planujemy kolejne aplikacje, które z jednej strony mają służyć nowoczesnym formom promocji a jednocześnie zaskakiwać ludzi nadzwyczajnymi efektami, jakie daje wprowadzenie w świat wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości – dodaje Kuba Pędziwiatr.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200