Polskie małe i średnie firmy bardziej mobilne i efektywne w chmurze

73% małych i średnich firm z Polski przywiązuje wagę do mobilności i możliwości pracy zdalnej - pokazują badania Ipsos Mori przeprowadzone na zlecenie Microsoft. To wyraźnie więcej niż w Europie Zachodniej. Mobilność i zdalny dostęp są szczególnie istotne dla firm, które już korzystają z rozwiązań cloud computing.

Mobilność i zdalny dostęp są istotnym aspektem w rozwiązaniach IT dla 81% polskich MŚP deklarujących korzystanie z chmury obliczeniowej i 65% spośród pozostałych firm. Zdalny dostęp jest również jednym z najważniejszych aspektów chmury obliczeniowej przy rozważaniu usług w tym modelu. 63% wszystkich badanych polskich MŚP wskazuje te kwestie jako kluczowe przy wyborze rozwiązania, zaraz po tych związanych z bezpieczeństwem danych i przyjazną obsługą.

Wyniki badania pokazują również, że praca zdalna oraz inne możliwości stwarzane przez usługi przetwarzania w chmurze mają przełożenie na ocenę efektywności - 77% spośród respondentów wykorzystujących te rozwiązania twierdzi, że pomagają im w wykonywaniu pracy. W przypadku pozostałych firm, sięgających po bardziej tradycyjne narzędzia IT, przekonanie o tym, że pozwalają efektywnie wykonywać pracę deklaruje 60% respondentów. Idąc dalej, użytkownicy rozwiązań chmurowych częściej wskazują, że nowoczesne, mobilne i elastyczne rozwiązania IT pozytywnie wpływają na równowagę praca-dom (67% w porównaniu do 51% spośród pozostałych firm).

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24

O wzroście efektywności dzięki rozwiązaniom chmurowym mówią również sami przedsiębiorcy. "Niezwykle ważna jest dla nas synchronizacja poczty pomiędzy telefonem służbowym a komputerem. Na obu urządzeniach dostępne są te same kontakty, e-maile i kalendarze, dzięki czemu w podróży smartfon doskonale zastępuje komputer, a praca poza biurem nie traci na wydajności" - podkreśla Andrzej Bednarek, prezes AK NOVA, firmy inżynierskiej i doradczej działającej w obszarze gospodarki odpadami i ochrony środowiska, która wdrożyła Office 365 oraz Exchange Online - "Funkcja udostępniania kalendarzy współpracownikom i możliwość ich przeglądania pozwala równocześnie sprawdzać dostępność poszczególnych osób i proponować terminy spotkań. Dzięki temu zaplanowanie spotkania jest dużo łatwiejsze i nie wymaga osobistego uzgadniania kwestii organizacyjnych z każdą osobą oddzielnie. To duża oszczędność czasu dla naszych pracowników" - dodaje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200