Polskie firmy w drodze do dojrzałości cyfrowej

Według raportu PwC „Chmura w biznesie, liderzy widzą wartość”, 86 % firm, które jeszcze nie korzystają z cloud computingu, planuje przenieść zdecydowaną większość swojej działalności w środowisko chmurowe do końca 2025 roku.

fot. Pixabay

Problemem na drodze do osiągnięcia cyfrowej dojrzałości jest konserwatywne podejście do rozwiązań chmurowych. Z raportu PwC wynika, że 40 % polskich firm wykorzystuje cloud computing do modernizacji, a nie wprowadzania nowych usług czy systemów. Jedynie 25 %. stosuje wieloaspektowe podejście do tematu, które pozwoli im usprawnić całość działalności i skutecznie wypracować przewagi konkurencyjne. „Większość polskich firm jest na początku adaptacji technologii cyfrowych. Stopień cyfryzacji w rodzimych przedsiębiorstwach jest niższy niż w Europie Zachodniej, jak wynika z unijnego badania DESI” – komentuje wyniki Anna Kulikowska, dyrektor handlowy w Polcom.

Anna Kulikowska powołuje się tez na własny raport Polcomu i fimy Intel „Inwestycje w czasach kryzysu. Chmura i nowe technologie. Perspektywa na lata 2022-2023”. W tym badaniu 66 % firm wskazało, że chce zwiększać nakłady na rozwijanie krytycznych systemów biznesowych – ERP, WMS czy CRM, a ponad połowa (55 %.) planuje inwestycje w automatyzację produkcji. „Firmy, obecnie korzystające z chmury, chcą dalej budować swoją strategię IT w oparciu o nią, widząc w niej realne szanse na rozwój biznesu. Dzięki wykorzystaniu chmury obliczeniowej, rodzime firmy mogą skoncentrować się na wdrażaniu niezbędnych aplikacji biznesowych” – mówi Anna Kulikowska

Zobacz również:

  • Polcom - jeszcze więcej środków na inwestycje
  • Bez ludzi nie ma sukcesu

Istotnym elementem drogi do cyfrowej dojrzałości jest odpowiedzialne podejście do cyberbezpieczeństwa. Dane są najważniejszym surowcem współczesnej gospodarki i potrzebują ciągłej i skuteczniej ochrony przed atakami hakerskimi i innymi zagrożeniami. To właśnie rozwiązania z zakresu cybersecurity są na trzecim miejscu najpilniejszych inwestycji według wspomnianego już raportu Polcom i Intel. Również w tym obszarze doskonale sprawdzają się rozwiązania chmurowe. „Usługi cybersecurity w modelu SaaS stają się coraz bardziej popularne. Pozwalają bowiem na ochronę przed cyberatakami w trybie ciągłym. Specjaliści IT pracują 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, obsługując i raportując każdy podejrzany incydent bezpieczeństwa, zgodnie z regulacjami prawnymi i najwyższymi standardami przedsiębiorstwa” – zaznacza Stanisław Borkowski, dyrektor Pionu Bezpieczeństwa i Jakości w Polcom.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200