Polski startup nagrodzony w konkursie How to Web

Polska spółka technologiczna Braight Technologies wróciła z organizowanej w Bukareszcie konferencji How to Web z główną nagrodą w wysokości 465 tys. EUR.

Zespół Bright Technologies. Źródło: Brigt Technologies

Braight oferuje oprogramowanie do analizy behawioralnych danych klientów, które pozwala przewidzieć ich przyszłe zachowania i stanowi alternatywę dla tradycyjnych systemów oceny ryzyka kredytowego. W konkursie Spotlight Braight został wybrany najbardziej innowacyjnym startupem w regionie Europy Wschodniej i skupił na sobie zainteresowanie inwestorów, którzy teraz zabiegają o udziały w spółce, składając kolejne wielomilionowe oferty. Komisja konkursowa była jednogłośna – wyróżniła Braighta za: „zaawansowaną i kreatywną technologię, która ma potencjał do tego, by globalnie zrewolucjonizować świat finansów”.

„Dzięki niej instytucje finansowe są w stanie lepiej zrozumieć potrzeby klientów, a także otwierać się na osoby dotąd nieubankowione. Doceniliśmy ten biznes nie tylko za technologiczną innowacyjność, ale też za jego społeczne znaczenie” - mówił Dan Oros z Google, jeden z jurorów konkursu.

Zobacz również:

  • Do 2030 r. 24 banki centralne będą posiadać waluty cyfrowe
  • Nabór do nowej edycji programu akceleracyjnego StartSmart CEE

„Braight bazując na zebranych w sieci danych użytkownika, pomaga osobom niemieszczącym się w bankowych normach budować ich wiarygodność, czyli demokratyzuje dostęp do bezpiecznych kredytów i pożyczek” - tłumaczył Maciej Jarząb, CEO Braight Technologies.

Konkurs Spotlight jest dedykowany startupom technologicznym we wczesnej fazie rozwoju (tzw. early-stage). W tegorocznym finale znalazło się 6 biznesów z Europy Wschodniej. Jurorzy oceniali nie tylko pomysł, ale też samą prezentację, czyli tzw. pitch. Jarząb zdobył najwyższe uznanie komisji w obu kategoriach, a jego mistrzowskie wystąpienie sprawiło, że od razu rozdzwoniły się telefony.

Organizowana od 2009 roku konferencja How to Web to najważniejsze tego typu wydarzenie w regionie, skupiające nie tylko młodych przedsiębiorców, ale też ekspertów reprezentujących takich technologicznych gigantów jak Google czy UiPath. W tym roku odbywała się w dniach 21-22 września i towarzyszyło jej hasło „It’s Time to Build”, podkreślające wagę współpracy innowatorów i inwestorów w projektowaniu wspólnej przyszłości. Braight w Bukareszcie oprócz nagrody zdobył imponującą popularność i znacząco poszerzył swoje zasięgi.

Dzięki konkursowi spółka, obecna już na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Polsce, Czechach, Hiszpanii i Meksyku, umocniła swoją pozycję i wiarygodność w Europie Wschodniej, otwierając sobie drogę do klientów z tego regionu. Na kilka miesięcy przed zamknięciem inwestycyjnej rundy A, która potrwa do końca 2022 roku, Braight nie musi już zabiegać o uwagę inwestorów i może skupić się na strategicznym planowaniu rozwoju. Pojawiły się pogłoski, że już 2023 w roku Braight sięgnie po status „jednorożca”, przyznawany startupom, których wycena przekroczyła miliard dolarów.

Źródło informacji: Braight Technologies, PAP

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200