Polski rynek B2B

Z raportu przygotowanego przez Polish Market Review oraz MEMRB Custom Research Worldwide wynika, że jedynie 13% firm sprzedaje produkty w sieci, zaś 12% dokonuje zakupów online. Ponad 56% firm posiada witryny WWW ale w większości przypadków nie są one zintegrowane z bazami danych przedsiębiorstwa.

Firmy Polish Market Review oraz MEMRB Custom Research Worldwide przygotowały raport "Handel elektroniczny B2B w Polsce". Opracowanie przedstawia stopień zaangażowania w handel elektroniczny 800 firm działających w branży IT, telekomunikacyjnej, usługowej, FMCG, transportowej oraz sektorach - energetycznym, budowlanym i przemysłowym.

Z badania wynika, iż 83% polskich firm ma już dostęp do Internetu, 13% sprzedaje online swoje produkty lub usługi, zaś 12% kupuje online. Jedynie 5% korzysta z systemów pozwalających na integrację procesów biznesowych z Internetem. Warto zauważyć, iż aż 63% respondentów stwierdziło, że dzięki elektronicznym zakupom zredukowało koszty działalności gospodarczej. Eksperci przewidują, że w 2002 r. 81% firm w Polsce będzie miało stronę WWW (obecnie 56%), ale jeszcze przez kilka lat, w większości przypadków, nie będzie ona zintegrowana z bazami danych przedsiębiorstwa.

Zobacz również:

Nie wszyscy menedżerowie podzielają ten optymizm. Najczęściej wymienianym powodem ignorowania idei handlu elektronicznego jest "brak takiej potrzeby". Z firm "niezaangażowanych" 48% uważa, iż nigdy nie będzie sprzedawać przez Internet, 29% - że ich produkty nie nadają się w ogóle do takie dystrybucji, zaś 12% - że rynek ich działania jest już w pełni ukształtowany.