Polski bank dotknięty trzęsieniem ziemi w Azji

Co ma wspólnego trzęsienie ziemi w Azji z polskim bankiem? Jak się okazuje, całkiem sporo.

Pod koniec roku Citibank umieścił na swojej stronie informację o możliwych problemach z logowaniem do serwisu transakcyjnego. Część klientów uznała, że "bank wyłączył internet na święta", bo faktycznie trudno to inaczej wyjaśnić w przypadku polskiego banku. Prawdziwa przyczyna wyłączenia serwisu jest jednak o wiele ciekawsza - było nią głośne w mediach trzęsienie ziemi w Azji pod koniec grudnia.

Jednak co ma wspólnego trzęsienie ziemi w Azji z polskim bankiem? Otóż Citibank, jako oddział banku amerykańskiego, utrzymuje swoje serwery w Singapurze, a nie w Polsce. Co prawda ARIN podpowiada, że home3pl.cd.citibank.pl (główny publiczny serwer polskiego Citibanku) to klasa amerykańska, ale traceroute prowadzi już do Singapuru.

Według bankowców przyczyną utrudnień w działaniu serwisu było zerwanie kilku światłowodów położonych na dnie Oceanu Indyjskiego w wyniku trzęsienia ziemi. W rezultacie występowały problemy w łączności umieszczonych w Singapurze centrów hostingowych ze światem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200