Polska stanie się wiodącym dostawcą baterii samochodowych

W Polsce zostanie zbudowana gigantyczna fabryka produkująca baterie do instalowania w pojazdach i magazynach energii. Zostanie zbudowana przez polską spółkę Impact Clean Power Technology, która nadała jej nazwę GigafactoryX. Będzie to jedna z największych fabryk tego typu w Europie, w której zatrudnienie znajdzie ponad 200 osób.

Grafika: Impact Clean Power Technology

Fabryka powstaje w Pruszkowie i będzie produkować baterie instalowane w różnego rodzaju pojazdach (w lokomotywach elektrycznych, samochodach i pojazdach obsługujących transport publiczny) oraz w stacjach magazynujących energię elektryczną. Akumulatory będą też produkowane w wersjach przeznaczonych dla przemysłu motoryzacyjnego oraz będą oferowane klientom indywidualnym.

W Gigafactory X produkowane będą baterie różnego rodzaju: litowo-jonowe z wykorzystaniem technologii LTO (tytanowej), baterie LFP (żelazowo-fosforowej) i baterie NMC (niklowo-manganowej). Jak podaje spółka, nowa fabryka zwielokrotni jej moce produkcyjne do poziomu sięgającego 5 GWh rocznie, podczas gdy jej aktualna dzienna moc produkcyjna waha się w granicach 1 MWh.

Zobacz również:

  • 7 sposobów na podtrzymanie komunikacji i poczucia wspólnoty w zespołach zdalnych i hybrydowych
  • NASA wysyła robota-chirurga w kosmos
  • Tesla tworzy "wirtualną elektrownię" w Kalifornii

Fabryka – której wszystkie linie produkcyjne będą jak to kreślono wysoce zautomatyzowane - zostanie oddana do użytku w 2024 roku i ma gwarantować bezpieczeństwo dostaw systemów bateryjnych dla największych światowych marek. Zgodnie z prognozami wiodących firm analizujących ten rynek, w ciągu najbliższych pięciu lat wzrost popytu na systemy bateryjne w Europie utrzyma się na poziomie dwucyfrowym.

Dla naszych klientów GigafactoryX to gwarancja dużych wolumenów zamówień, dostępności serwisu i terminowość dostaw w oparciu o europejski łańcuch dostaw – komentuje w komunikacie prasowym Filip Jankun, dyrektor sprzedaży w Impact Clean Power Technology S.A.

Zbudowaliśmy w firmie bardzo silny zespół inżynierów i fachowców, dzięki którym od lat rozwijane są w naszym laboratorium kolejne generacje innowacyjnych systemów bateryjnych. Dostarczamy nasze produkty na rynki całej Europy oraz Stanów Zjednoczonych i Azji. Na całym świecie akumulatory IMPACT zasilają autobusy elektryczne, tramwaje, trolejbusy i maszyny przemysłowe, pisze w komunikacie prasowym Bartłomiej Kras, prezes i współzałożyciel Impact Clean Power Technology S.A.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200