Polscy konsumenci ocenili stan rynku usług telekomunikacyjnych

UKE (Urząd Komunikacji Elektronicznej) opublikował raport „Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów”, który pokazuje jak klienci indywidualni korzystali z usług telekomunikacyjnych w 2020 roku i jak oceniają ich jakość.

Raport

Okazuje się, że w 2020 roku 25% ankietowanych Polaków wykonywało pracę zdalną, oceniając z reguły pozytywnie jakość usług telekomunikacyjnych wspierających taka pracę. Nieco inaczej jest już z nauką online. Korzystał z niej prawie co czwarty ankietowany, a co piąty z tego grona nie był zadowolony z jakości usług telekomunikacyjnych po uruchomieniu aplikacji e-learning. Osoby te narzekały głównie na problemy techniczne związane z aplikacjami oraz na przerwy w dostępie do internetu.

Z raportu wynika, że w zeszłym roku ponad połowa ankietowanych Polaków zaobserwowała wzrost zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne (co ma zapewne związek z pandemią), a prawie trzydzieści procent osób zaczęło intensywniej korzystać z portali społecznościowych oraz wiadomości SMS. Wzrosło też zainteresowanie – chociaż w nieco mniejszym stopniu – internetowymi zakupami online.

Zobacz również:

  • GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania
  • Po licznych problemach aukcja 5G w końcu wystartowała
  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku

Ciekawe jest to, że obecnie aż 92% ankietowanych posiadających smartfon wykorzystuje go do łączenia się z internetem. Z tego ponad połowa korzysta z internetu w ramach abonamentu (post-paid), a najczęściej wybieraną aplikacją z grupy komunikatorów jest Messenger.

Cały raport dostępny jest tutaj.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200