Polscy internauci najchętniej sięgają po smartfony

Rynek tych urządzeń mógł już się nasycić, twierdzi ekspertka. Wzrosnąć ma natomiast liczba tabletów posiadanych przez Polaków.

Polscy internauci najchętniej sięgają po smartfony

Smarfon Samsunga

Badanie rynku przeprowadziła firma MEC Insight Specialist, która ankietowała 2259 powyżej czternastego roku życia. MEC zbadało ilu rodzimych internautów korzysta ze smartfonów.

Ankieta wykazała, że już ponad połowa badanych, polskich internautów, posiada i korzysta ze smartfona. Wzrost jest tu wręcz lawinowy – w roku 2011, w podobnym badaniu zaledwie 11% rodzimych internautów zadeklarowało, że posiada smartfona. MEC zaznacza jedna, że w ostatnich miesiącach obecnego roku, liczba ta przestała w zasadzie rosnąć.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Snowflake Polska świętuje trzecie urodziny

A kto korzysta z tego typu urządzeń? Ankietowani deklarują, że przede wszystkim są miłośnikami nowych technologii. Co ciekawe, niewielu z nich posiada w smartfonach rozwiązania mające być przyszłością rynku, a jeszcze mniej osób z nich korzysta. Zaledwie 9% badanych powiedziało, że ich smartfon obsługuje technologię NFC. Korzysta z niej natomiast jedynie 3% ankietowanych. Bardziej popularne są kod QR. Aplikacje umożliwiające ich odczytywanie zainstalował co trzeci użytkownik smartfona, a skorzystało z niej 26% badanych.

Same aplikacje nie są tymczasem szalenie popularne. Większość badanych powiedziało, że ma ich zainstalowanych mniej niż dziesięć. Rodzimi internauci posiadający smartfona preferują także aplikacje darmowe. Płatne aplikacje pobiera jedynie 22% ankietowanych. Deklarują przy tym, że za aplikacje nie płacą więcej niż dziesięć złotych miesięcznie.

MEC powiedziało również, że najbardziej popularnymi smartfonami, są urządzenia Samsunga (32%). Wśród klasycznych telefonów komórkowych liderem jest natomiast Nokia (38%). Warto także odnotować, że coraz większą popularnością cieszą się tablety. Ma je już 17% polskich internautów. W roku 2011 było ich zaledwie 9%.

 – Grupa osób korzystających ze smartfonów utrzymuje się na stałym poziomie. (…) Wydaje mi się, że pod tym względem rynek już trochę się nasycił. Jest część osób, która nie jest przekonana do smartfonów i prawdopodobnie trudno będzie ich do tego nakłonić. Prędzej osoby, które już mają takie urządzenia, będą chciały je wymienić na nowsze modele –  mówiła Anna Kowalczyk z MEC Insight Specialist.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200