Polacy wierni sieciom komórkowym

Ericsson ConsumerLab zbadał, czy Polacy lubią zmieniać operatorów komórkowych. Okazało się, że blisko dwie trzecie użytkowników komórek w Polsce jest od początku w tej samej sieci. Tych, którzy zmienili jednak usługodawcę, przekonały niższe ceny, a także potrzeba lepszej jakości usług i szerszego zasięgu.

Jak wynika z badania Ericsson Consumer Lab, 62 proc. użytkowników telefonii komórkowej w Polsce nigdy nie zmieniło operatora sieci komórkowej. Najwierniejsi są użytkownicy T-Mobile. Aż 79 proc. abonentów tej sieci deklaruje, że nigdy nie zmieniło operatora. W przypadku Orange i Plusa tak odpowiada po 74 proc. ich klientów. Zupełnie inaczej jest w Play. To właśnie tam "ląduje" większość użytkowników komórek, którzy kiedykolwiek zmienili sieć. Tylko 15 proc. klientów Play odpowiedziało, że nigdy nie zmieniło operatora.

Dlaczego Polacy decydują się na zmianę operatora? Zdecydowanie najważniejsze są ceny. 61 proc. wskazań to "lepsza oferta, lepsze ceny" (można było podać kilka odpowiedzi). Na drugim miejscu, z 26 proc. wskazań, również był argument finansowy. Badani odpowiadali, że danej sieci są ich rodzina i przyjaciele, a to pozwala na tańsze połączenia między nimi. Trzecim czynnikiem, który skłania do zmiany operatora była frustracja, spowodowana obsługą klienta (21 proc.). 19 proc. klientów odpowiedziało, że zależało im na telefonie komórkowym, oferowanym przez nowego operatora. Aż 15 proc. ankietowanych, którzy zdecydowali się na zmianę operatora wskazywało, że liczy się jakość usług (brak przerw w połączeniach), a 14 proc. stawiało na lepszy zasięg.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej

Ericsson Consumer Lab zbadał też, jakimi kryteriami wyboru operatora mobilnego Internetu kierują się pionierzy Internetu, czyli grupy społeczne, które określono w badaniu jako przebojową młodzież, eksperymentatorów oraz profesjonalistów. Dla wszystkich tych grup najważniejsze były niezłe usługi w korzystnej cenie (ponad trzy czwarte odpowiedzi). Między 14 a 24 proc. (w zależności od grupy) wskazywało, że woli zapłacić więcej, by korzystać z doskonałych usług. Bardzo niewielu badanych wskazuje, że kieruje się dobrą obsługą klienta (średnia odpowiedzi to 4 proc.). Wyróżniają się tu profesjonaliści - aż 9 proc. przyznaje, że to dla nich jest najważniejsze przy wyborze operatora.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200