Pivotal po polsku

Oddział Pivotal w Polsce ma pełnić rolę dystrybutora systemu CRM - eRelationship. Firma zamierza działać głównie za pośrednictwem partnerów. Porozumienia o współpracy zawarto już z GEAC Polska i SterProjekt SA. 'Do końca 2002 r. podpiszemy kilka kolejnych umów, m.in. z naszymi globalnymi partnerami: Cap Gemini Ernst & Young i KPMG' - mówi Jarosław Kozicki, prezes Pivotal Polska.

Oddział Pivotal w Polsce ma pełnić rolę dystrybutora systemu CRM - eRelationship. Firma zamierza działać głównie za pośrednictwem partnerów. Porozumienia o współpracy zawarto już z GEAC Polska i SterProjekt SA. "Do końca 2002 r. podpiszemy kilka kolejnych umów, m.in. z naszymi globalnymi partnerami: Cap Gemini Ernst & Young i KPMG" - mówi Jarosław Kozicki, prezes Pivotal Polska.

Kanadyjska firma kieruje ofertę do przedsiębiorstw o przychodach od 200 mln do 2 mld zł. Przedstawiciele Pivotal oceniają, że w Polsce działa 1000 takich firm, a ponad 800 z nich nie ma kompleksowego systemu CRM. "Dostrzegliśmy lukę na polskim rynku. Z jednej strony, dostępne są w Polsce rozwiązania drogie i trudne we wdrożeniu, które mogą sprawdzić się w największych firmach. Z drugiej, działają na tym rynku mali i średni, lokalni producenci oprogramowania, których produkty nie spełnią oczekiwań dużych firm" - mówi John O'Hara, wiceprezes Pivotal, odpowiedzialny za region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Strategicznym partnerem Pivotal jest Microsoft. System CRM eRelationship pobiera i prezentuje dane wykorzystując technologię .Net. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, 95% wszystkich wdrożeń realizowanych jest na platformie Windows i SQL Server. eRelationship dostępny jest jednak również w wersji unixowej, współpracującej z bazą danych Oracle.

Jednym z charakterystycznych rozwiązań eRelationship są opracowane przez Pivotal tzw. motory (engines). Przykładowo, Integration Engine umożliwia samodzielne tworzenie interfejsów do wykorzystywanych w przedsiębiorstwie systemów informatycznych lub aplikacji zewnętrznych, np. partnerów.

System firmy Pivotal składa się z czterech podstawowych modułów. Mogą one wspierać działalność działów sprzedaży, marketingu, serwisu i obsługi klienta. Umożliwiają również zarządzanie relacjami z partnerami.