Pinterest otwiera biuro w Warszawie

Pierwsze centrum inżynieryjne tej amerykańskiej firmy w Europie Środkowej powstaje w Warszawie

Pinterest otwiera biuro w Warszawie

Firmbee/ Pixabay

Dzięki nowemu oddziałowi Pinterest będzie mógł zwiększyć intensywność pracy globalnych zespołów inżynierów, na czym skorzystają użytkownicy, twórcy i reklamodawcy na całym świecie.

Założony w 2010 r. Pinterest to platforma inspiracji wizualnej, używana do kupowania produktów dostosowanych do gustu, znajdowania pomysłów na działania offline i odkrywania twórców. Użytkownicy zapisali ponad 360 miliardów Pinów z szerokiej gamy zainteresowań, od budowania domu aż po wypróbowywanie nowego przepisu i planowanie wakacji. Dziś z usług firmy z San Francisco aktywnie korzysta ponad 400 milionów użytkowników na całym świecie.

Pinterest rozpoczął działalność w Polsce w grudniu 2021 r., z chwilą przejęcia firmy VOCHI, która w Warszawie miała już biuro i pracowników. VOCHI to aplikacja wykorzystujące sztuczną inteligencję, aby udostępnić użytkownikom najnowocześniejsze narzędzia do tworzenia i edytowania filmów. VOCHI nadal będzie oddzielną aplikacją, podczas gdy zespół ją tworzący pracuje również nad narzędziami dla twórców z platformy Pinterest. Pracownicy VOCHI stali się trzonem warszawskiego biura, a Pinterest zaczął dysponować nad Wisłą silną infrastrukturą i kadrą kierowniczą, która może przyciągnąć do regionu kolejnych utalentowanych pracowników.

W 2022 roku Pinterest planuje podwoić zatrudnienie inżynierów w Warszawie, których zadaniem będzie rozwój obszarów wideo i rozpoznawania obrazów zarówno w aplikacji VOCHI, jak i na globalnej platformie Pinterest. Firmę szczególnie interesują eksperci z Europy Środkowej i Wschodniej, którzy specjalizują się w obszarze tworzenia i konsumpcji treści wideo na urządzeniach mobilnych, AR i rozpoznawaniu obrazów. Ich zadaniem będzie tworzenie technologii i środowiska, które wzmocnią zasoby kreatywne oferowane na Pintereście i zbliżą firmę do pozycji najczęściej wybieranej platformy do publikowania inspiracji lifestyle.

Unikalne wyzwania inżynieryjne w Pintereście polegają na skalowaniu usługi, w której miliardy elementów pozostają aktualne i można je odkrywać w dowolnej chwili poprzez dane wejściowe zawierające tekst i elementy wizualne. Mogą się one pojawić ponownie w rekomendacjach dzięki spersonalizowanemu algorytmowi wykorzystującemu sygnały generowane na podstawie przewidywanych zainteresowań.

Priorytetem Pinterest jest kontynuowanie działań mających na celu uczynienie z platformy domu dla najbardziej inspirujących i integrujących treści. „Budujemy środowisko dla twórców, które oferuje im narzędzia do wspierania silnego zaangażowania odbiorców, dzięki czemu Pinterest staje się domem dla najbardziej inspirujących treści na świecie. Nowe centrum inżynieryjne w Warszawie umożliwi nam wykorzystanie specjalistycznych umiejętności technicznych ekspertów z tego regionu, w tym wiedzy z zakresu mobilnego wideo, AR i rozpoznawania obrazów, czyli narzędzi które zasilają zasoby kreatywne, jakie oferujemy twórcom. Pinterest to miejsce, w którym ludzie mogą pracować na najwyższym poziomie i nie możemy się doczekać, kiedy nasze doświadczenie wzbogacą nowe talenty z Polski” - mówi Jeremy King, Senior Vice President of Engineering w firmie Pinterest.

Pinterest to aplikacja do wizualnej inspiracji, zasilana największym zbiorem pomysłów tworzonych przez ludzi. Każdego miesiąca ponad 360 miliardów pomysłów jest zapisywanych przez ponad 400 milionów osób z całego świata. Internauci szukają na nim inspiracji z dziedziny mody, aranżacji domu, czy wakacji. Pinterest to miejsce, w którym opracowywana jest następna generacja technologii rozpoznawania obrazów i rekomendacji, AR i AI oraz wyszukiwania wizualnego i wykrywania obiektów. Inżynierowie z Pinterest wprowadzają innowacje, wykorzystując technologię jako główną siłę napędową, aby uczynić z platformy Pinterest miejsce zakupów przypominające spacer po wirtualnych korytarzach sklepu, a także miejsce, w którym ludzie mogą wirtualnie przymierzać produkty, porównywać marki i ceny oraz wyszukiwać i robić zakupy za pomocą aparatu fotograficznego i zdjęć.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200