Pierwsza rocznica Travelplanet

W ciągu roku od rozpoczęcia działalności Travelplanet sprzedał usługi turystyczne, bilety i reklamę w serwisie za ok. 1,5 mln zł. Tyle samo wyniosła strata należącego do MCI wortalu, który ma stać się rentowny w 2003 r.

W ciągu roku od rozpoczęcia działalności Travelplanet sprzedał usługi turystyczne, bilety i reklamę w serwisie za ok. 1,5 mln zł. Tyle samo wyniosła strata należącego do MCI wortalu, który ma stać się rentowny w 2003 r.

Ponad 65% uzyskanych przychodów Travelplanet to usługi turystyczne. 15% sprzedaży stanowiły bilety lotnicze, a 20% - reklama. Łączna wartość sprzedaży spółki w roku 2001 wyniosła prawie 1 mln zł. W pierwszym kwartale br. wartość sprzedaży przekroczyła 0,5 mln zł. Pierwszy rok działalności Travelplanet zakończyła jednak stratą netto w wysokości 1,5 mln zł, z czego większość pochłonęła budowa systemu informatycznego. Według prezesa Travelplanet Piotra Multana, firma zacznie przynosić zyski w 2003 r.

Zobacz również:

Życzliwym okiem patrzy na serwis jego główny udziałowiec - fundusz MCI. Pod koniec kwietnia br. MCI podpisał umowę o drugiej rundzie finansowania, na mocy której za 2,4 mln zł obejmie nową emisję akcji. Łączna wartość inwestycji funduszu w spółkę wyniesie prawie 3 mln zł. Część środków z nowej emisji zostanie przeznaczona na pokrycie wierzytelności wobec MCI.

Po roku działalności Travelplanet.pl współpracuje z największymi na polskim rynku biurami podróży. Wortal od początku umożliwiał rezerwację nie tylko przez Internet, ale i poprzez telefoniczne centrum obsługi klienta. Ostatnio oferty last minute są również sprzedawane we współpracy z Ideą przez telefony komórkowe.