Pięciu użytkowników z piekła rodem
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 24.12.2007, godz. 10:22
Użytkownik Idealny
Praca w dziale obsługi klienta nie należy do łatwych i przyjemnych. Często podobnie jest z korzystaniem z pomocy konsultantów. Prezentujemy kilka parodii z YouTube pokazujących prawie normalny dzień pracy w centrum obsługi.
Eksperci są zgodni jeszcze w jednej kwestii. Niezależnie od tego jak bardzo błahy jest problem, jaką strategię działania stosujemy, jakie stanowisko zajmuje osoba potrzebująca pomocy - trzeba zachować emocje w ryzach. Wszyscy, którzy korzystają z firmowych systemów IT, to najczęściej pracownicy tej samej firmy, w której zatrudnione są osoby odpowiedzialne za IT. Oznacza to, że z tymi samymi ludźmi będziemy musieli rozmawiać lub przynajmniej widywać się do czasu zmiany miejsca pracy.
Anthony McCloud uważa, że dobry pracownik IT musi poza pracą z komputerami lubić pracę z ludźmi. Jednocześnie przyrównuje on pracę w firmowym dziale IT do pracy w przedszkolu. "Mnie w rozwoju zawodowym pomogły dzieci. Kiedy były małe podobnego płaczu słuchałem w domu i w pracy. Wtedy nauczyłem się cierpliwości" - konkluduje.
Opracowanie na podstawie "The 5 users you meet in hell" Lisy DiCarlo