Pięć wyzwań dla Androida

Smartfony z Androidem sprzedają się bardzo dobrze i mają coraz większy udział w rynku. comScore podaje, że na rynku amerykańskim Android zajmuje pierwsze miejsce z 33 proc. udziału przed BlackBerry i iPhonem. W Polsce, wg StatCounter, jest w czołówce mobilnych OS-ów i osiągnął już 16 proc. udziału w rynku. Nie oznacza to jednak, że może spocząć na laurach.

Coraz wyższa pozycja na rynku to świetna wiadomość dla Google, ale Android ma nadal wiele do zrobienia. Oto lista pięciu największych wyzwań dla popularnego systemu mobilnego.

Zmniejszyć fragmentację systemu...

Producenci telefonów i operatorzy wolno wprowadzają aktualizację Google z uwagi na trudności ich połączenia z własnymi modyfikacjami. W efekcie nawet najnowsze telefony korzystaj ze starszych wersji Androida. Apple reklamuje się dbałością o odczucia użytkownika, więc Google tym bardziej powinno zapewnić klientom szybki dostęp do wszystkich najnowszych funkcji.

Zobacz również:

  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu

... bez denerwowania partnerów

Google ma podobno wprowadzić do licencji klauzulę przeciwko fragmentacji. Nie cieszy to producentów telefonów, którzy różnicują swoje produkty nakładkami graficznymi na Androida. Podobnie jest z operatorami wprowadzającymi swoje oprogramowanie. Ta klauzula to dobry choć ryzykowny ruch. Jeśli inny system operacyjny okaże się bardziej atrakcyjny dla partnerów, to mogą się na niego przesiąść.

Powstrzymać malware

Dobrze, że Android Market jest mniej restrykcyjny niż Apple App Store, ale jeśli Google nie zarządzi instalacji programów antywirusowych, to będzie potrzebowało sposobu, by powstrzymać malware przed dostawaniem się do Android Market. Google mówi, że pracuje nad środkami zapobiegawczymi, ale póki co ich strategią jest usuwanie już odkrytego malware’u.

Ulepszyć Android Market

Android Market zbliża się do liczby aplikacji dostępnych dla iPhone'a, ale pod względem przychodów jest daleko za swoim rywalem. Według raportu IHS Screen Digest, aplikacje sprzedawane w App Store dają 82,7 proc. przychodów ze wszystkich sprzedanych aplikacji. Rozprowadzane przez Android Market dają tylko 4,7 procent uzyskanej sumy. Nowa strona oraz płatności w aplikacjach, powinny zwiększyć przychody, ale funkcjonalność App Store ciągle jest nieco wyższa. Inna spraw, że w Android Market można znaleźć więcej darmowych aplikacji, z których użytkownicy chętnie korzystają.

Dopracować ogólne wrażenia

Android ma wiele ciekawych funkcji, których brak iPhonowi, ale nie doczekał się jeszcze ostatecznego szlifu. Drobne detale, takie jak płynna animacja wirtualnej klawiatury, lub powrót do góry strony przez dotknięcie górnej części ekranu czynią z iOS system bardziej dopracowany. Android ma wielki potencjał, a Google, wkładając nieco więcej pracy w szczegóły, może go w pełni zaprezentować

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200