Piątkowy Przegląd Prasy

Managed Services zyskuje popularność w Polsce... Larry Page założy Google 2.0?... W polskim Internecie trwa czas zakupów... Apple obiecuje lepiej chronić prywatność użytkowników swoich urządzeń... Amazon pokazał 5 nowych gadżetów... Pod choinkę będzie już można podarować nowego iPada...

COMPUTERWORLD

Managed Services zyskuje popularność w Polsce

Jednym z najszybciej rozwijających się w krajach zachodnich segmentów usług IT jest Managed Services. Menedżerowie IT szukają takich metod obniżania kosztów utrzymania systemów informatycznych, które jednocześnie umożliwią podtrzymanie ich rozwoju. Jednym z rozwiązań jest przekazywanie części działalności IT na zewnątrz. W modelu Managed Services usługodawca przejmuje opiekę nad wskazanym przez klienta obszarem, np. odpowiada za utrzymanie zabezpieczeń czy urządzeń sieciowych. Według firmy badawczej Markets and Markets w 2013 r. klienci przeznaczyli globalnie na tego typy usługi prawie 143 miliardy dolarów, a w roku 2018 r. ta kwota ma się niemal podwoić i wynieść 256 miliardów dolarów. Siłą napędową tego trendu jest nałożenie się kilku czynników, w tym kryzysu ekonomicznego, globalizacji rynków i wzrostu konkurencyjności. Największym rynkiem jest Ameryka Północna, ale warto dodać, że autorzy spodziewają się w nadchodzących latach fali wzrostów również w pozostałych regionach, w tym w Europie. Również w Polsce oddziały firm zagranicznych jak i rodzimi przedsiębiorcy doceniają rozwiązania, które pozwalają na zarządzanie posiadanymi systemami informatycznymi bez konieczności ciągłych inwestycji. Źródło: Usługi zarządzane przecierają polski rynek

RZECZPOSPOLITA

Powstanie Google 2.0?

Larry Page, jeden z dwóch założycieli Google, chce stworzyć nową wersję własnego imperium, Google 2.0. Zaczął mówić o bardziej wydajnych lotniskach przyszłości i o metodach projektowania nowoczesnych miast. 100 wybranych współpracowników ma razem z nim tworzyć strukturę o nazwie Google 2.0. Zdaniem Larry'ego Page'a dotychczasowa struktura kadrowa koncernu była nieefektywna, zespoły zbyt duże i niezdolne do kreatywnego działania. Rok temu w siedzibie firmy przygotowano całe piętro do dyspozycji nowej ekipy. Nowy Google ma czytać ludziom w myślach. Wchodząc do inteligentnego domu inteligentny zegarek odczyta nasze zachowanie i zbada otoczenie, żeby przykładowo stwierdzić, że jest nam za zimno i że trzeba włączyć ogrzewanie. Inteligentny samochód sam wyśle się na zakupy z listą przygotowaną przez inteligentną lodówkę. Internet rzeczy stanie się faktem, a Page przyznaje, że z perspektywy dekad nasze dzieci nie będą w stanie zrozumieć, dlaczego ich dziadkowie mogli zajmować się uprawą roli. Będą to dla nich irracjonalne działania. Kluczem do wszystkiego będzie super wyszukiwarka. Zamiast haseł będzie można stosować rytm serca. Źródło: Czas na Google 2.0

Zobacz również:

  • Sukces w zmiennym otoczeniu
  • Przeglądarka Chrome będzie jeszcze jakiś czas akceptować pliki cookie

Trwa konsolidacja w polskim Internecie

Grupa WP kupuje 51 proc. udziałów w spółce Domodi. Domodi.pl to platforma poświęcona rynkowi mody: w jednym miejscu gromadzi informacje o witrynach sklepów z odzieżą, trendach w modzie oraz m.in. podsuwa pomysły na modowe stylizacje. Homebook.pl to analogiczny serwis skupiony na urządzaniu domów i wyposażaniu wnętrz. - Spółka notuje trzycyfrowe wzrosty przychodów i dynamiczny wzrost liczby użytkowników – podała Grupa WP, nie ujawniając jednak kwoty przejęcia. - Wierzymy, że nie tylko jesteśmy w stanie zdynamizować rozwój Domodi.pl i Homebook.pl, ale wspólnie, wokół spółki Domodi, rozbudować naszą obecność w tych najszybciej rosnących segmentach e-commerce – komentuje Jacek Świderski, prezes Grupy WP. W środę dwa inne przejęcia w sieci ogłosił fundusz Internet Ventures z Grupy MCI Management, który kupił udział w spółce LepszaOferta.pl (platforma pomaga oszczędzać na wydatkach domowych, m.in. oferując porównywarki cen opłat za gaz, prąd i usługi telekomunikacyjne u różnych dostawców). Fundusz zainwestował też w spółkę MyBaze (platforma skupia się na tematyce modowej, sztuce i wzornictwie) wydając na jej rozwój na nowych rynkach 4 mln zł. Konsolidacja w polskim Internecie trwa. Kolejnych wielkich transakcji na miarę fuzji Wirtualnej Polski i Grupy o2 lub zakupu Onetu raczej nie ma się na tym rynku co spodziewać, ale wciąż słychać będzie na pewno o kolejnych przejęciach mniejszych graczy i włączania ich do portfolio internetowych gigantów. Źródło: Trwa wyprzedaż w Internecie

WYBORCZA.BIZ

Apple dba o prywatność swoich klientów

Ogłoszona wczoraj nowa polityka prywatności Apple to kolejny krok mający na celu udobruchanie klientów. Z dokumentu wynika bowiem, że Apple to firma, dla której prywatność jest niemal tak ważna jak dopracowany wygląd i funkcjonalność nowych gadżetów. W liście otwartym do użytkowników prezes firmy Tim Cook zapewnia, że Apple nie zarabia na informacjach, które klienci zapisują na swoich iPhone'ach czy w chmurze "Nie czytamy twoich maili ani smsów, żeby reklamować ci produkty dobrane specjalnie dla ciebie". Cook podkreśla też, że parametry medyczne mają być szyfrowane i nie opuszczać urządzenia, na którym zostały zarejestrowane, chyba, że użytkownik zechce je skopiować. W tym wypadku też zresztą będzie chroniony. "Jeśli zechcesz skopiować swoje dane medyczne za pomocą iCloud, będą one podwójnie szyfrowane i na twoim urządzeniu i na naszych serwerach"- pisze prezes Apple. Aplikacje zewnętrzne, które rejestrują dane medyczne mają zakaz sprzedawania ich brokerom informacji czy platformom reklamowym. Apple podkreśla ponadto, że w bardzo ograniczonym zakresie udostępnia dane na temat swoich użytkowników agencjom rządowym. Wprawdzie kiedy policja ma nakaz sądowy, dane od Apple uzyska, ale nic więcej. Ponadto urządzenia mobilne Apple, czyli iPhone'y i iPady wyposażone w najnowszy system operacyjny iOS8 mają mieć dodatkową ochronę przed zbyt ciekawymi przedstawicielami instytucji rządowych. Wszelkie zapisane na nich dane mają być szyfrowane w taki sposób, by technicznie nie było możliwe udostępnienie ich komukolwiek. Do prywatnych danych będzie miał do nich dostęp tylko użytkownik urządzenia. Źródło: Nowy iPhone jest tak zabezpieczony, że cię nie sypnie. Tak twierdzi Apple

PULS BIZNESU

Nowe gadżety Amazona

Amazon zaprezentował nowe modele swoich gadżetów. Nowy Kindle Fire HD jest opisywany przez intrenetowego detalistę jako najmocniejszy tablet w cenie poniżej 100 USD. Koncern pokazał też gadżet o nazwie Kids Edition, który kosztuje 149 USD i przeznaczony jest dla najmłodszych użytkowników. Kolejną propozycją jest Kindle Fire HDX, który ma 8,9-calowy ekran, kosztuje 379 USD i ma oprogramowanie dostosowane do pracy z dokumentami biurowymi. Amazon odświeżył również swoją ofertę e-czytników. Na rynku pojawią się dwa nowe modele Kindle. Pierwszy kosztuje 79 USD i ma dotykowy ekran, a drugi to model Kindle Voyage za 199 USD, który jest najcieńszym Kindle w historii. Źródło: Amazon wprowadza pięć nowych gadżetów

Już za miesiąc zadebiutują nowe iPady

Jeszcze w połowie października, czyli przed początkiem świątecznego szału zakupowego, Apple ma zaprezentować nowe modele iPada. Tim Cook, prezes firmy Apple, chce odświeżyć ofertę tabletów, bo ich sprzedaż spadała w ostatnich kwartałach. Dostawcy Apple rozpoczęli już produkcję zaktualizowanej wersji tabletu z 9,7-calowym ekranem, podaje agencja Bloomberg, która powołuje się na swoich informatorów. Apple ma także nową wersję mniejszego iPada mini i przygotowuje się do produkcji największego tabletu z 12,9-calowym wyświetlaczem, który zadebiutuje na rynku w przyszłym roku. Źródło: Apple szykuje kolejne nowości na październik

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200