Piątkowy Przegląd Prasy

Fusion-io przejęta przez SanDisk... Filmowcy chcą zatrudniać drony... W Polsce przybywa użytkowników sieci... Amazon pokazał swój pierwszy smartfon... Niemiecki koncern medialny inwestuje we francuską wyszukiwarkę... Facebook ma odpowiedź na popularnego Snapchata... Branża IT coraz atrakcyjniejsza dla pań...

COMPUTERWORLD

SanDisk wzmacnia pozycję rynkową - kupuje Fusion-io

SanDisk za 1,1 mld USD zamierza kupić firmę Fusion-io, znaną przede wszystkim z zaawansowanych rozwiązań stosujących karty pamięci flash z interfejsami PCIe wykorzystywanych w serwerach. - Przejęcie Fusion-io przyspieszy nasze plany popularyzacji zastosowań pamięci flash w centrach danych przez zaoferowanie rozwiązań ułatwiających zarządzanie rosnącym obciążeniem systemu przez strumienie danych przy jednoczesnym obniżeniu całkowitych kosztów jego utrzymania - powiedział Sanjay Mehrotra, dyrektor SanDisk. W przeciwieństwie do Fusio-io, SanDisk jest firmą dobrze znaną na rynku konsumenckim. Ale od pewnego już czasu rozwija również ofertę produktów klasy korporacyjnej takich, jak dyski SSD z układami do szyfrowania danych lub pamięci masowe flash ULLtraDimm SSD przeznaczone do instalacji w serwerowych gniazdach DIMM. - Przejęcie Fusion-io znacznie przyspieszy wprowadzanie na rynek nowych produktów tego rodzaju, a jednocześnie zmniejszy koszty badań i ich rozwoju - mówi Sanjay Mehrotra. Źródło: SanDisk kupuje Fusion-io

RZECZPOSPOLITA

Hollywood chce korzystać z dronów

Zainteresowanie komercyjnym wykorzystaniem dronów rośnie tak bardzo, że w Federalnej Administracji Lotnictwa FAA trwają prace nad zmianą obowiązujących w USA przepisów tak, by wykorzystanie tych maszyn mogło być szersze. – Według naszej wiedzy oprócz branży filmowej jeszcze trzy inne rozważają złożenie wniosków o możliwość korzystania z tych urządzeń. To rolnictwo precyzyjne (wspomagane komputerowo), firmy monitorujące stan linii energetycznych oraz rurociągów, a także ośrodki zajmujące się inspekcją obszarów, na których wydobywane są ropa i gaz – podawała FAA w oficjalnym komunikacie. Gdyby przepisy rzeczywiście zmieniono, przyniosłoby to wymierne gospodarcze korzyści. – Bezzałogowe systemy latające umożliwiłyby branży telewizyjnej i filmowej bezpieczne sposoby innowacyjnego filmowania. To narzędzie, które pozwoli na wykonywanie zdjęć lotniczych w kreatywny i ekscytujący sposób – komentował niedawno Neil Fried, wiceszef MPAA, Amerykańskiego Stowarzyszenia Filmowego w USA. Oświadczenie MPAA towarzyszyło wnioskom, jakie grupa firm producenckich specjalizujących się w robieniu zdjęć lotniczych, wysłała do FAA z prośbą o zgodę na wykorzystywanie w ich działalności właśnie dronów. Źródło: Drony będą „pracować” w Hollywood?

Zobacz również:

  • 5G to nie tylko smartfony - jakie technologie skorzystają?
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

64 proc. Polaków to internauci

Między lutym i kwietniem z sieci z sieci korzystało już ponad 64 proc. Polaków: prawie 19,4 mln ludzi. Czterdziesto- i pięćdziesięciolatkowie to już prawie jedna trzecia internautów w Polsce i druga najliczniejsza wiekowo grupa korzystająca z Internetu. Tak wynika z najnowszych badań NetTrack przeprowadzanych przez instytut MillwardBrown. Największą grupę polskich użytkowników Internetu stanowią 25-39-latkowie (39 proc.), kolejną: 40-59-latkowie (31 proc.). Osoby mające 60 i więcej lat stanowią 7 proc. wszystkich fanów Internetu. Z badań wynika, że powoli, ale rośnie odsetek dojrzałych osób korzystających z Internetu. W lutym, kiedy MillwardBrown podawał ostatnie wyniki NetTrack z sieci w Polsce korzystało 18,5 mln ludzi, przy czym 40-59-latkowie stanowili 29 proc. tej grupy, a 60-latkowie i osoby starsze: 6 proc. Najchętniej odwiedzanymi przez Polaków witrynami są wyszukiwarka Google.pl (w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie odwiedziło ją 92,2 proc. internautów), portal YouTube (65 proc. wskazań) oraz Allegro (61,6 proc.). Źródło: Coraz więcej internautów w Polsce

GAZETA PRAWNA

Pierwszy smartfon Amazona

Amazon zaprezentował swój pierwszy smasrtfon. Aparat o nazwie Fire Phone daje trójwymiarowy obraz dzięki czterem kamerom śledzącym ruchy głowy użytkownika, a to zapewnia wrażenie głębi. System operacyjny to zmodyfikowana wersja popularnego Androida. Nowy telefon może też rozpoznawać przedmioty znajdujące się w pobliżu i ułatwiać ich zakup w sklepie Amazon i zapewnia dostęp do nowego serwisu muzycznego. Według dziennika "Washington Post" Amazon ma teraz szansę na rywalizację z takimi gigantami rynku smartfonów jak Apple i Samsung. Źródło: Amazon zaprezentował swój smartfon Fire Phone

PULS BIZNESU

Axel Springer inwestuje we francuską wyszukiwarkę

Niemiecki koncern medialny Axel Springer kupił mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej wyszukiwarce internetowej o nazwie Qwant. Portal technologiczny Gigacom podaje, że francuska wyszukiwarka koncentruje się na prywatności użytkownika i sortuje swoje wyniki w takich działach jak sieć, wiadomości, social media oraz zakupy. Michael Schneider, rzecznik niemieckiej giganta medialnego odmówił podania sumy, jaką koncern zainwestował w wyszukiwarkę. Źródło: Axel Springer inwestuje w wyszukiwarkę internetową

Odpowiedź Facebooka na Snapchat

Największy portal społecznościowy świata uruchomił nową aplikację do dzielenia się zdjęciami. Slingshot umożliwia udostępniania zdjęć i krótkich materiałów wideo, podaje BBC. Twórcy aplikacji twierdzą, że chcieli stworzyć produkt, dzięki któremu każdy jest twórcą, a nie tylko odbiorcą. Dlatego, żeby zobaczyć czyjeś zdjęcie, najpierw trzeba wysłać swoje. Podobnie jak w popularnej aplikacji Snapchat, zdjęcia są kasowane po wysłaniu, a użytkownicy mogą na nich umieszczać wpisy. Źródło: Facebook wprowadza nową aplikację

Kobiety chcą pracować w IT

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że za 6 lat na europejskim rynku będzie brakowało aż miliona pracowników z umiejętnościami cyfrowymi — informuje Technopark Pomerania. Jednocześnie KE zwraca uwagę, że w branży IT brakuje kobiet, które stanowią zaledwie ok. 10 proc. wszystkich specjalistów w tej branży. W celu przyciągnięcia kobiet do branży IT powstała inicjatywa Rails Girls. W Polsce do tej pory w jej ramach zorganizowano 7 warsztatów w 4 miastach. Do szczecińskiej edycji zgłosiło się aż 150 chętnych. - Mogliśmy wybrać tylko 21 osób, ale liczba chętnych pokazuje, że zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy jest duże - mówi Marzena Zaińska-Igła z Technoparku Pomerania. Podczas dwudniowych, bezpłatnych warsztatów programowania kobiety pod okiem trenerów uczą się programowania w technologii Ruby on Rails, umożliwiającej szybkie tworzenie aplikacji internetowych. Międzynarodowa inicjatywa Rails Girls narodziła się w 2010 r. w Finlandii. Na całym świecie odbyło się już ponad 140 warsztatów. Źródło: Branża IT potrzebuje kobiet

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200