Piątkowy Przegląd Prasy

AirWatch sprawdzi reputację aplikacji... Microsoft ma narzędzie do podbierania klientów Google... Serwer DNS może być odporny na ataki DDoS... YoTube potentatem na rynku reklam... Indeks S&P 500 teraz z Facebookiem... Xbox - PS4 (2:2)...  Bank i operator komórkowy związkiem przyszłości... Snapchat dofinansowany...

COMPUTERWORLD

Sprawdzi każdą aplikację

AirWatch App Reputation Scanning to nowa funkcjonalność pozwalająca organizacjom w prosty i szybki sposób sprawdzić reputację wybranej aplikacji. Pozwala nie tylko określić, czy aplikacja może stanowić zagrożenie, ale i dowiedzieć się czy uzyskuje ona dostęp do prywatnych ustawień urządzenia mobilnego czy informacji geolokalizacyjnych. Wyniki skanowania udostępniane są w ikonsoli AirWatch, z której można zdecydować, czy wybrana aplikacja może zostać zainstalowana na urządzeniach znajdujących się pod kontrolą systemu MAM. Źródło: AirWatch pozwala ocenić reputację aplikacji

Outlook liczy na klientów Gmaila

Microsoft udostępnił możliwość automatycznego przenoszenia konta i poczty z serwisu Gmail do Outlook.com i zachęca użytkowników do migracji. Funkcja jest od teraz elementem serwisu Outlook.com i nowi użytkownicy mogą po założeniu konta wykorzystać ją do szybkiego zaimportowania z Gmaila wiadomości oraz kontaktów. Co istotne, zachowany zostaje status wiadomości (przeczytane/nieprzeczytane), a adres Gmail zostanie automatycznie ustawiony jako opcjonalny do wysyłania poczty. To kolejna próba Microsoftu odebrania użytkowników Gmailowi. Źródło:Microsoft wabi użytkowników Gmaila

Zobacz również:

Infoblox uodparnia serwery na ataki DDoS

Amerykańska firma Infoblox wprowadziła na rynek rozwiązanie zapewniające serwerom DNS ochronę przed atakami typu DDoS. Infoblox Advanced DNS Protection zapewnia nie tylko podstawową ochronę, ale jest odporny na zatruwanie pamięci podręcznej DNS Cache szkodliwym kodem, na źle uformowane zapytania, tunelowanie i inne zagrożenia typowe dla tego środowiska sieciowego. Analizuje przychodzące zapytania DNS i odróżnia rzeczywistych użytkowników od złośliwego ruchu generowanego przez atak DNS DDoS. Rozwiązanie rozpoznaje i odrzuca ruch DDoS i odpowiada tylko na rzeczywiste zapytania. Firmy mogą identyfikować nietypowy ruch DNS we wszystkich urządzeniach Infoblox Advanced DNS Protection w swojej sieci z poziomu centralnej konsoli zarządzania, a automatyczna usługa aktualizacji regularnie wysyła nowe reguły do urządzenia Infoblox Advanced DNS Protection, dzięki czemu może ono chronić przed identyfikowanymi na bieżąco nowymi zagrożeniami. Źródło: Infoblox prezentuje serwer DNS odporny na ataki DDoS

RZECZPOSPOLITA

YouTube zarobi na reklamach prawie 2 mld. dolarów

W tym roku reklamowe przychody YouTube powinny sięgnąć 5,6 mld dolarów brutto (1,9 mld. netto). To oznacza, że największy portal video świata zatrzyma aż 1,7 proc. wszystkich wydatków na cyfrowe reklamy na świecie. A to więcej niż wynoszą udziały Twittera, AOL, Amazona, Pandory, LinkedIn i innych dużych graczy – podaje amerykański eMarketer. Gros wpływów YouTube przynosi rynek amerykański, z którego w tym roku będzie pochodziło 1,08 mld dol. z puli przychodów wideo-giganta.– Wpływy YouTube'a w USA z reklamy wideo będą w najbliższych kilku latach szybko rosły, głównie z powodu przyrostu liczby mobilnych widzów. – wskazują autorzy raportu. Źródło: Wpływy YouTube z reklam zbliżają się do 2 mld dol.

Facebook w prestiżowym indeksie S&P 500

Portal społecznościowy Facebook wejdzie w skład prestiżowego indeksu S&P 500 i zastąpi w nim spółkę Teradyne – poinformował Standard & Poors po zamknięciu środowej sesji na Wall Street. Inne spółki, które dostąpią podobnego zaszczytu to Mohawk Industries Inc. oraz Alliance Data Systems Corp. Zmiany mają nastąpić 20 grudnia. Facebook będzie także ujmowany we wskaźniku S&P 100, w którym zastąpi Williams Companies. Włączenie spółki do jednego z głównych indeksów – S&P 500 albo Dow Jonesa to nie tylko prestiż, ale także najczęściej zapowiedź dalszych zwyżek giełdowych notowań. Akcje Facebooka w obrotach pozasesyjnych już skoczyły w górę o ponad 4 proc. Tylko w tym roku notowania portalu społecznościowego wzrosły o 86 proc. Źródło: Facebook w S&P 500

WYBORCZA.BIZ

Walka na konsole wciąż nie rozstrzygnięta

Po kilku tygodniach od rozpoczęcia sprzedaży swoich konsol Microsoft i Sony toczą wyrównaną walkę. Ich urządzenia znalazły po 2 mln nabywców. Przewagą Sony jest fakt, że swój pierwszy milion konsol sprzedało tylko na rynkach USA i Kanady, które uważane są za zdominowane przez Microsoft. Z drugiej strony Xbox One jest trudniej dostępna, zatem Microsoft ma jeszcze okazję poprawić wynik na rynkach B (w tym także i na polskim). Sony po tygodniu od pierwszej premiery, czyli 29 listopada, zaczęło sprzedawać konsole w Ameryce Południowej, części Azji i w większości państw europejskich. Z dochodowych rynków został jedynie japoński, gdzie premiera odbędzie się w lutym 2014 r. Źródło: Microsoft i Sony idą łeb w łeb. Po 2 mln sprzedanych konsol

Alians dla przyszłej bankowości

T-Mobile i Alior Bank nawiązały współpracę, której celem jest, jak można przeczytać w komunikacie obu firm, „zaoferowanie obsługi bankowej klientom T-Mobile Polska oraz zapewnienie im oraz obecnym klientom Alior Sync najnowocześniejszych rozwiązań technologii internetowej i mobilnej, bankowości transakcyjnej oraz produktów i usług, które łączyć będą unikalne korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej". Na razie nieznane są bliższe szczegóły porozumienia, wiadomo jednak, że klienci Aliora, którzy są w T-Mobile, będą mogli przez telefon obsługiwać swoje rachunki bankowe, brać kredyty, pożyczki i korzystać z telefonu jak z karty płatniczej. Z oferty będą mogły korzystać zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa. - W ciągu najbliższych pięciu lat usługi bankowe zmienią się całkowicie za sprawą mobilnej rewolucji. Odpowiedź na to wyzwanie stanowią alianse pomiędzy bankami i firmami telekomunikacyjnymi, to one będą tworzyć przyszłą bankowość - tłumaczy Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku. Źródło: T-Mobile i Alior Bank wchodzą w ścisłą współpracę. "Płatności mobilne przyszłością"

PULS BIZNESU

Dofinansowanie rywala Instagramu

Inwestorzy po raz kolejny zdecydowali się włożyć pieniądze w mobilny serwis, poprzez który użytkownicy dzielą się swoimi zdjęciami. Snapchat, serwis uwielbiany przez amerykańskich nastolatków, pozyskał od nich kolejne 50 mln dolarów Firma ma zaledwie dwa lata, a już uzyskała finansowanie na poziomie 123 mln dolarów. Źródło: Snapchat dostał kolejne miliony


TOP 200