Peregrine przejmuje od Tivoli rodzinę produktów Service Desk

Rozwiązania firmy należącej do IBM-a zasilą serię komplementarnych rozwiązań typu help desk Peregrine.

Peregrine Systems, dostawca systemów do zarządzania infrastrukturą przedsiębiorstw (Infrastructure Resource Planning - IRP), przejmie od Tivoli Systems, firmy należącej do IBM-a, serię produktów Service Desk. Wartość transakcji wyniesie 105 mln USD.

Tivoli Service Desk Siute przejmie Peregrine, która będzie się także zajmować obsługą i wsparciem dla wszystkich klientów Tivoli, korzystających z tych produktów przez najbliższe 18 miesięcy. W tym czasie będą oni mieli możliwość migracji na produkty Peregrine, takie jak ServiceCenter i AssetCenter. Programiści Tivoli, zajmujący się Service Desk, znajdą zatrudnienie w laboratoriach Peregrine.

Firma będzie się również zajmować sprzedażą i obsługą kontraktów w tym zakresie. Przejęcie będzie dotyczyć takich produktów, jak Tivoli Problem Management, Tivoli Asset Management oraz Tivoli Change Management. Według zapowiedzi przedstawicieli Peregrine, firma ta zamierza jak najszybciej ujednolicić linie produktów i zaoferować klientom obu firm odpowiedni sposób aktualizacji.

Według IDC udział Tivoli w rynku rozwiązań typu help desk wynosił 9,5% w roku 1998, co dawało firmie przychody w wysokości 93 mln USD, natomiast do Peregrine należało wtedy 5,2% rynku o wartości 51 mln USD. Liderem tego rynku jest natomiast firma Computer Associates, kontrolująca 27,9% (274 mln USD).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200