Pakiety pełne problemów

Wczoraj ATMAN i Internet Partners - jedni z największych operatorów internetowych w Polsce – zawarli wstępne porozumienie dotyczące sporu, który utrudniał lub uniemożliwiał ich klientom korzystanie z wybranych zasobów sieci.

W ubiegłym tygodniu firmy przestały wymieniać ruch łączem bezpośrednim. Pakiety z sieci Internet Partners do ATMAN były kierowane przez USA, sieć ATMAN natomiast przestała akceptować ruch krajowy z IPartners na drogich łączach zagranicznych. Firmy przywróciły obecnie wymianę ruchu łączem bezpośrednim. Jak utrzymują przedstawiciele ATMAN-a, sprawa została załatwiona na razie na poziomie technicznym, ale nie organizacyjnym. Firmy będą prowadzić dalsze rozmowy.

Można by sądzić, że podłożem „problemów z routingiem” – jak początkowo określały sprawę firmy – są kwestie finansowe, chociaż obie sieci wymieniają niewiele ruchu (rzędu 1-2 Mb/s). Przyczyny musiały być jednak dla firm ważniejsze niż niezadowolenie klientów, którzy mieli utrudniony lub zablokowany dostęp do zasobów „nie widzących” się sieci.

Zobacz również:

  • Ogromny wyciek danych amerykańskiego operatora AT&T
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200