PDA według Della
- Andrzej Maciejewski,
- 25.09.2003, godz. 12:54
Nasz debiut na rynku komputerów naręcznych był sukcesem, ale ten segment przez dłuższy czas nie będzie dla nas atrakcyjny - twierdzi szef amerykańskiego koncernu.
Michael Dell nie widzi obecnie w rynku PDA większych możliwości rozwoju i podkreśla, że jego firma będzie się koncentrować na rozwiązaniach korporacyjnych - serwerach, pamięciach masowych i rozwiazaniach sieciowych. Dell nie wycofa się za sprzedaży palmtopów co więcej firma szykuje premiery nowych urządzeń serii Axim.
Drugi kwartał bieżącego roku przyniósł kolejny z rzędu kwartalny spadek sprzedaży urządzeń PDA. Łącznie na rynek trafiło 2,27 mln palmtopów, co stanowi spadek o 10,7 proc. w stosunku do II kw. 2002 r. Pozycję lidera umocniła firma Palm (39,9 proc.), z nią znalazł się HP (16,8 proc). Trzecim w rankingu producentów jest Sony (11,3%), a .Dell - niedawny debiutant na rynku PDA - odnotował niewielki spadek wobec ubiegłego kwartału. Według szacunków IDC, sprzedaż urządzeń serii Axim, stanowiła 6,7% całego palmtopowego rynku w II kw. br.
Zobacz również:
Na dzisiaj (25 września) została zapowiedziana konferencja podczas, której Dell ogłosi strategię dla rynku elektroniki domowej i użytkowej.