Outbox stawia na wsparcie nowoczesnego marketingu

W ofercie firmy Outbox znalazły się nowe rozwiązania uzupełniające typowe procesy CRM, narzędzia wspierające procesy marketingowe, a także aplikacje firmy Salesforce.

W obszarze zbliżonym do CRM firma Outbox oferuje, rozwijane obecnie przez spółkę Rhythm Enterprise, rozwiązanie klasy CPQ. Klasę oprogramowania CPQ analitycy firmy Gartner wydzielili już z typowych rozwiązań typu CRM. Według analityków na rozwiązania klasy CPQ (Configure, Price and Quote) składa się zwykle szereg zintegrowanych funkcji wspierających działania zmierzające do przygotowania ostatecznej wersji zamówienia. Mowa tu m.in. o mechanizmach automatycznej wyceny i kompletacji propozycji sprzedażowych, a także funkcjach obiegu informacji oraz akceptacji.

Oferowane przez Rhythm Enterprise rozwiązanie procesowo wspiera procesy związane z konfiguracją ofert pod kątem oczekiwań konkretnych klientów w sposób dopasowany do specyfiki prowadzonych działań sprzedażowych. "Oprogramowanie Composer CPQ wspiera obszar działań sprzedażowych znajdujący się pomiędzy nawiązaniem relacji biznesowej, a ostatecznym złożeniem zamówienia. To rozszerzenie standardowej funkcjonalności oprogramowania klasy CRM i przejście od poziomu ogólnych relacji z klientami, do konkretów handlowych" - mówi Stanisław Piechowicz, dyrektor zarządzający firmy Rhythm Enterprise. Według niego cechą charakterystyczną tego rozwiązania jest niezależność od konkretnych systemów wspierających zarządzanie relacjami z klientami, sprzedażą i obsługą posprzedażową. Rozwiązania klasy CPQ mają sprawdzać się przede wszystkim w kontekście sprzedaży produktów mocno zróżnicowanych pod względem konfiguracji. "Funkcjonalność większości rozwiązań typu CPQ kończy się na przygotowaniu ostatecznej oferty. My robimy o jeden krok więcej. Nasze oprogramowanie transponuje kształt oferty ustalonej z klientem na gotowe zamówienie, które bezpośrednio trafia do systemu wspierającego zarządzanie zamówieniami i sprzedażą" - dodaje Stanisław Piechowicz. Jego zdaniem ważna jest też kwestia ilości obsługiwanych kanałów sprzedażowych, możliwości płynnego ich łączenia w ramach jednego procesu ofertowania.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO

Outbox jest również dystrybutorem rozwiązań wspomagających zarządzanie zasobami marketingowymi niemieckiej firmy BrandMaker. "Procesy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta coraz bardziej się przenikają. Zaliczane do nich działania bezpośrednio dotykają klientów, co powoduje potrzebę szerokiej integracji działań. Marketing w coraz większym stopniu staje się też kanałem budowania i zarządzania relacjami z klientami" - mówi Jan Michalski, dyrektor departamentu Salesforce.com & Social Media firmy Outbox. Podkreśla on przy tym, że oprogramowanie firmy BrandMaker jest istotną pomocą pracy zespołowej typowej dla procesów marketingowej, ale nie ogranicza przy tym swobody działania i potrzebnej kreatywności. Oferowane w modelu cloud rozwiązanie pozwala zautomatyzować bardziej typowe działania i ułatwia wymianę informacji na temat prowadzonych projektów. Jako takie, stanowi uzupełnienie dla klasycznych rozwiązań CRM w obszarze budowania marki oraz obsługi marketingowej. Warto dodać, że firma BrandMaker jest oficjalnie obecna na polskim rynku od początku br.

Warszawska spółka jest też, jedynym na polskim rynku, dystrybutorem rozwiązań Salesforce Marketing Cloud. Dzięki zawartej w maju br. umowie Outbox odpowiada za całość działań sprzedażowych oraz wdrożeniowych rozwiązania wspierającego obsługę firmowych kont w serwisach społecznościowych oraz prowadzenie za ich pośrednictwem działań marketingowych. "Tylko kwestią czasu jest mocny rozwój kanału społecznościowego na polskim rynku. W branży obsługi mediów społecznościowych jest jednak zwykle tak, że wszystkie rozwiązania są do siebie w miarę podobne. Liczy się więc wartość biznesowa i perspektywy rozwoju. Innowacyjne firmy szukają wygodnych i rozbudowanych rozwiązań, które wystarczą na dłużej. Stąd coraz większe zainteresowanie konkretnie aplikacjami firmy Salesforce" - podkreśla Jan Michalski. Oparta na technologiach przejętych przez amerykański koncern spółek Radian6 oraz Buddy Media platforma została oficjalnie zapowiedziana pod koniec 2011 roku.

W dobrej pozycji rynkowej firmę Outbox stawia również ogłoszona niedawno współpraca firm Oracle i Salesforce. Porozumienie obu gigantów przewiduje m.in. zintegrowanie platformy Salesforce.com ze środowiskiem bazodanowym Oracle 12c i włączenie do niech wywodzących się z pakietu Oracle Fusion modułów wspierających obszary finansów i zarządzania kapitałem ludzkim. Outbox jest integratorem rozwiązań Salesforce oraz Oracle Fusion na polskim rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200