Orange nie oszczędza na wdrażaniu nowoczesnych technologii

Grupa Orange Polska zapewnia, że podobnie, jak w latach ubiegłych nie będzie oszczędzać na rozwoju i wdrażaniu nowoczesnych technologii teleinformatycznych. Wprowadzane rozwiązania mają przede wszystkim usprawniać pracę w firmie i spełniać oczekiwania klientów operatora. Orange przeznaczy na nie jeżeli nie setki, to dziesiątki milionów złotych.

"Pojawiają się nowe technologie, pojawiają się nowe oczekiwania naszych klientów" - mówi Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu Orange Polska, uzasadniając wielomilionowe nakłady na inwestycje w kosztowne technologie teleinformatyczne. "Nasz budżet na wydatki informatyczne jest właściwie dość stabilny co roku. Nasze nakłady to są zawsze, jeżeli nie setki, to dziesiątki milionów złotych" - dodaje Muszyński w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria. Zdaniem Muszyńskiego, wdrażane narzędzia - nowe oprogramowanie, aplikacje i technologie - służą usprawnieniu zachodzących procesów biznesowych.

"Zmieniają się produkty, zmienia się baza kliencka i praktycznie rzecz biorąc wydatki na IT, który dzisiaj jest podstawowym interfejsem i podstawowym narzędziem realizacji działań biznesowych, nigdy się nie kończą" - tłumaczy wiceprezes grupy Orange Polska. Firma kończy właśnie realizację projektów, do których była zobligowana na mocy zawartego porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, a które usprawniają przepływ informacji między Orange a operatorami alternatywnymi. Firma prowadzi też projekty informatyczne, które budują nowe środowisko informatyczne dla tzw. Super Oferty, czyli tej oferty, która dzisiaj obejmuje właściwie cały obszar hurtu i regulowanej działalności Telekomunikacji Polskiej. Firma kończy też projekt związany z budową nowego narzędzia bilingowego dla operatorów alternatywnych. Podobne narzędzie bilingowe obsługiwać będzie także klientów indywidualnych. Prace nad nim trwają i zakończą się w przyszłym roku. W tej chwili realizowana jest ostatnia faza projektu.

Zobacz również:

  • Nowe technologie są koniecznym warunkiem rozwoju

Jak podkreśla Piotr Muszyński, takie inwestycje są konieczne, ponieważ dotychczasowe oprogramowanie, używane od dwudziestu lat, traci swoją funkcjonalność. "Będziemy również modyfikowali cały obszar realizacji zleceń i obsługi zleceń technologicznych, zarówno tych, które wiążą się z aktywacją nowych usług, jak i usuwaniem uszkodzeń. To są nasze priorytety" - dodaje Muszyński. Niektóre projekty to efekt zmieniających się oczekiwań klientów. Klient oczekuje dziś w pełni zautomatyzowanego dostępu do swojego konta, od najprostszej operacji, czyli sprawdzenia stanu swojego konta, po modyfikację usług włącznie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200