Oracle stawia na aplikacje biznesowe
- Józef Muszyński,
- 16.08.2004, godz. 11:19
Oracle zapowiedziała nową wersje aplikacji CRM zaprojektowanej w sposób umożliwiający łatwiejszą i ściślejszą współprace elementów zaangażowanych w cykl sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Wśród nowych elementów modułów CRM, należących do e-Business Suite 11i.10, jest oprogramowanie analityczne o nazwie Audience Workbench. Z pomocą tego narzędzia pracownicy marketingu mogą kwerendować repozytoria informacji o klientach w celu wyszukiwania ich preferencji zakupowych i projektowania związanych z tym kampanii marketingowych.
Nowością w tym zastawie jest także Oracle Sales Coach, który prowadzi przedstawicieli handlowych przez zatwierdzane etapy umów handlowych, zapewniając dodatkowe materiały i automatycznie przechwytując dane dla przyszłych dokumentów sprzedaży.
Zobacz również:
- Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
- GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania
W aplikacji wyceny firma zagnieździła oprogramowanie 'kompensacji motywacyjnej' pozwalające - w ramach procesów wyceny sprzedaży - obserwować, jak poszczególne produkty i dyskonta wpływają na projektowaną wielkość kompensacji.
Nowe oprogramowanie CRM Oracle pojawia się w chwili, gdy przemysł CRM zaczyna odzyskiwać utracone tempo rozwoju. Według prognoz Partnera, po trzech latach spadku obrotów ze sprzedaży licencji, rynek CRM ma wzrosnąć w tym roku o 3,5 proc., do 2,4 miliarda USD.
Według IDC udział Oracle w obrotach na światowym rynku aplikacji CRM wynosi 4,4 proc. Firmę wyprzedza Siebel (11,9 proc.) i SAP (6,7 proc.). Jednak Oracle przebyła długą drogę zmniejszania luki technologicznej do przodujących konkurentów.