Oracle spada drugi raz z rzędu

Ze wstępnych danych zebranych przez IDC na temat rynku serwerów baz danych w 2002 r. wynika, że jego wartość nie zmieniła się w stosunku do 2001 r. Łączna wartość sprzedaży licencji wyniosła w ub.r. 12,9 mld USD.

Oracle utrzymał czołową pozycję, przejmując 39,4% wydatków na bazy danych. W ujęciu absolutnym przychody firmy z baz danych obniżyły się jednak o 5% do poziomu 5,1 mld USD. To drugi z kolei rok spadkowy Oracle'a na tym rynku. Na drugim miejscu uplasował się IBM z udziałem 33,6-proc. Przychody na poziomie 4,3 mld USD oznaczają wzrost aż o 11% w stosunku do roku poprzedniego. Jeszcze większą dynamikę sprzedaży zanotował trzeci co do wielkości gracz na rynku baz danych - Microsoft. Firma sprzedała licencje za 1,4 mld USD, a więc o ok. 15% więcej niż przed rokiem.

W komentarzu IDC wskazuje, że spadek sprzedaży Oracle'a wynika przede wszystkim ze wstrzymania dużych projektów informatycznych. Wzrost sprzedaży baz danych przez IBM dotyczył przede wszystkim baz danych średniej wielkości sprzedawanych dużym korporacjom, Microsoft natomiast zyskał najwięcej w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • Asseco Poland podsumowało wyniki uzyskane w I kwartale tego roku
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200