Oracle na dużym plusie

W zakończonym w maju 2005 roku finansowym Oracle Polska osiągnął 14-proc. wzrost sprzedaży. Zgodnie z szacunkami oznaczałoby to wzrost przychodów firmy do ok. 334 mln zł (293 mln zł rok wcześniej). W samym czwartym kwartale było to ok. 90 mln zł. Do największych umów podpisanych w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku finansowego należały: dostawa oprogramowania do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (13 mln zł), sprzedaż technologii do Ministerstwa Finansów (10 mln zł) i rozbudowa systemu w Narodowym Funduszu Zdrowia.

W zakończonym w maju 2005 roku finansowym Oracle Polska osiągnął 14-proc. wzrost sprzedaży. Zgodnie z szacunkami oznaczałoby to wzrost przychodów firmy do ok. 334 mln zł (293 mln zł rok wcześniej). W samym czwartym kwartale było to ok. 90 mln zł. Do największych umów podpisanych w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku finansowego należały: dostawa oprogramowania do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (13 mln zł), sprzedaż technologii do Ministerstwa Finansów (10 mln zł) i rozbudowa systemu w Narodowym Funduszu Zdrowia.

Oracle na dużym plusie

PAWEŁ PIWOWAR, prezes zarządu Oracle Polska

Wzrost sprzedaży nowych licencji w czwartym kwartale wyniósł aż 28%. Największy na to wpływ miała administracja odpowiadająca za 60% przychodów w tym okresie. Instytucje rządowe i samorządowe mają również odpowiadać za szybki wzrost w tym roku. Kolejną grupą klientów, na którą liczą przedstawiciele Oracle Polska, są firmy telekomunikacyjne, zwłaszcza operatorzy komórkowi, w tym nowy, czwarty mający budować sieć UMTS. Szacunkowy wzrost sprzedaży nowych licencji w tym roku ma wynieść ok. 10%.

Wraz z rozpoczęciem nowego roku finansowego zakończono w Polsce łączenie firmy PeopleSoft z Oracle Polska. Kierownikiem Działu Sprzedaży Aplikacji został Marcin Mazur, kierujący dotąd 11-osobowym zespołem pracowników polskiego oddziału PeopleSoft. W związku z tą fuzją Oracle przejął również 100 klientów tej firmy, korzystających z rozwiązań J.D. Edwards (75) i PeopleSoft (25).

Po fuzji szacunkowy udział Oracle w rynku EPR w Polsce wynosi ok. 18% (16% sam Oracle).

Oracle Polska zamierza oferować klientom z branży przemysłowej, w której dotąd dominującą pozycję miał SAP, rozwiązania J.D. Edwards. Oracle E-Business Suite ma zaś być pakietem dla instytucji finansowych i firm handlowo-usługowych. Duży nacisk ma zostać też położony na promocję rozwiązań billingowych i CRM firmy PeopleSoft. Do największych klientów korzystających z nich w Polsce należą odpowiednio Mazowiecka Spółka Gazowa i Telekomunikacja Polska (wkrótce także PTK Centertel).

Paweł Piwowar, prezes zarządu Oracle Polska zapowiada w tym roku finansowym inwestycje w wysokości 4 mln zł. Maja one zostać przeznaczone na projekty związane z przenoszeniem przez obecnych i przyszłych partnerów firmy ich rozwiązań na bazę Oracle. W Polsce tę platformę dla swoich produktów wybrało już ok. 200 firm informatycznych.

W 2005 roku finansowym Oracle na świecie osiągnął przychody - liczone wg standardów amerykańskich GAAP, uwzględniających m.in. odpisy na przejęcie PeopleSoft - w wysokości 11,8 mld USD, a jego zysk netto w tym okresie osiągnął wartość 2,9 mld USD. Na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) przypadło 4,23 mld USD. Być może już w tym roku udział EMEA będzie większy niż rynku amerykańskiego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200