Oracle dodaje generatywną sztuczną inteligencję do swojego oprogramowania kadrowego

Oracle poinformowało o dodaniu funkcji generatywnej sztucznej inteligencji do swojego oprogramowania kadrowego dla firm, aby pomóc między innymi w opracowywaniu opisów stanowisk i celów wydajności pracowników.

Około 7 miesięcy po debiucie supergwiazdy, jaką stał się ChatGPT, generatywna sztuczna inteligencja jest implementowana w coraz większej liczbie usług. Po integracji z wyszukiwarkami internetowymi,, oprogramowaniem biurowym i cyberescurity, chatbotami biur podróży etc., kolejny gigant łączy ją ze swoim oprogramowaniem.

Nadal jednak wielu użytkowników biznesowych podchodzi do technologii generatywnej sztucznej inteligencji z większą ostrożnością, ponieważ może ona wymyślać nieprawdziwe fakty i być nakłaniana do mówienia niepokojących rzeczy. W USA toczy się właśnie proces przeciwko prawnikom, którzy posiłkując się pomocą ChatGPT użyli podczas procesu zmyślonych – a przedstawionych jako prawdziwe wyroki sądowe, co jest o tyle istotne, że amerykański system prawny oparty jest na precedensach –

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Blaski i cienie AI
  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach

Oprogramowanie Oracle do zarządzania zasobami ludzkimi jest wykorzystywane przez duże firmy między innymi do zatrudniania nowych pracowników i przeprowadzania ocen wydajności. Oracle umieści specjalny przycisk, który automatycznie wygeneruje wersję roboczą tekstu dla takich rzeczy, jak oferty pracy lub cele wydajnościowe.

Umieszczenie asystenta AI w formie przycisku, a nie chatbota, który odpowiada na otwarte podpowiedzi napisane przez ludzkich użytkowników, ma na celu zapewnienie, że przyciski „dają dobry i bezpieczny wynik”, uważa Rich Buchheim, wiceprezes ds. zarządzania produktami w Oracle Adaptive Intelligence Applications. Ostateczny tekst nadal będzie musiał zostać zatwierdzony przez człowieka. „Nie oczekujemy, że generatywna sztuczna inteligencja napisze za ciebie twoje cele. Da ci miejsce startowe i przydatne informacje, z którymi możesz zacząć”, powiedział Buchheim. Oczekuje się, że funkcje te zostaną wprowadzone do końca tego roku. „Podjęcie decyzji, a następnie jej wdrożenie mogło zająć tydzień lub dwa tygodnie. Jeśli możemy to zmienić do godzin i minut, to właśnie tam naprawdę widzimy różnicę w możliwościach generatywnej sztucznej inteligencji”, dodaje Waterman.

Guy Waterman, wiceprezes ds. analityki personalnej oraz technologii i innowacji w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim w Oracle, powiedział, że w dalszej przyszłości Oracle pracuje nad tym, jak wykorzystać sztuczną inteligencję do bardziej złożonych zadań związanych z zasobami ludzkimi, takich jak pisanie list wymagań dotyczących stanowisk, które są zgodne z lokalnymi przepisami na różnych rynkach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200