Oracle chce inwestować w nowoczesne funkcje CRM
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 27.06.2012, godz. 17:03
Na bazie oprogramowania przejętego wraz z firmami ATG, Fatwire i RightNow powstać ma nowej generacji rozwiązanie ułatwiające kompleksowe zarządzanie wrażeniami klientów. Oprogramowanie klasy CEM ma być uzupełnieniem dla klasycznych rozwiązań wspierających zarządzanie relacjami z klientami.
"Dziś nie tylko firmy oczekują nowych kanałów interakcji z klientami. To klienci chcą możliwości swobodnego kontaktowania się z producentami i dostawcami. Nie chodzi tu jednak o spotkania osobiste, czy rozmowy telefoniczne. Klienci oczekują interakcji z poziomu Internetu, społeczności i urządzeń mobilnych" - podkreśla Anthony Lye, wiceprezes koncernu Oracle odpowiedzialny za rozwiązania klasy CRM. Według niego na znaczeniu zyskują również kwestie zapewnienia jednakowej obsługi klientów niezależnie od kanału, za pośrednictwem którego kontaktują się z firmą. "Dzisiaj prawdziwa wartość relacji z konkretnym klientem to nie tylko pochodna wysokości sprzedanych mu towarów, ale także wartości jego działań w społecznościach" - dodaje Anthony Lye.
Zapowiadane oprogramowanie CEM będzie zapewne łączyło wybrane funkcje niedawno nabytych rozwiązań firm ATG, FatWire i RightNow. Zdaniem analityków Oracle zdecyduje się odpowiednio na wykorzystanie rozwiązań wspierających handel internetowy firmy ATG, funkcji tworzenia i zarządzania treścią witryn firmy FatWire oraz rozwiązaniami społecznościowymi i mechaniznami CEM firmy RightNow. Amerykański koncern zamierza również kupić wyspecjalizowaną w funkcjach wspierających marketing w Internecie firmę Vitrue. Niewykluczone więc, że i jej rozwiązania zostaną włączone do zapowiadanej platformy CEM.Warto dodać, że systemy wspierające zarządzanie wrażeniami klientów rozwijają także firmy takie jak IBM, Adobe, czy Salesforce.
Zobacz również: