Oracle Media Server

Konkurencja nie śpi

W USA powstają już produkty konkurencyjne. Konsorcjum Time Warner, Silicon Graphics i AT&T pracuje nad oprogramowaniem multimedialnym, do zastosowania w systemach podobnej klasy, jak projekt TV interakcyjnej US West. Produkt ten nie będzie jednak opierał się na żadnym istniejącym motorze baz danych, co jest niewątpliwie jego słabą stroną. SZBD Oracle został bowiem już wyposażony w możliwości otwartej komunikacji z innymi systemami, działa na wielu platformach, co z kolei zmniejsza koszty samego serwera multimedialnego, a także pozwala klientom na wykorzystanie posiadanego sprzętu i oprogramowania. Jak na razie jednak, sprzęt MPP firmy nCube jest jedną z nielicznych platform o dostatecznej mocy obliczeniowej dla Oracle Media Server. Oracle pracuje nad przeniesieniem systemu na najnowszy, równoległy komputer (mainframe) IBM - SP2.

Szef firmy Oracle, Larry Ellison, przewiduje, że w ciągu najbliższych dwóch lat, sprzęt potrzebny do odbierania telewizji interakcyjnej będzie można nabyć już za ok. 300 USD. Roczna opłata za tego rodzaju usługi wyniosłaby nie więcej niż 100 USD. Stwierdził on też, że nowa technologia "zrewolucjonizuje społeczeństwo poprzez zmianę metod komunikacji międzyludzkiej". Według Ellisona, aktualnym zadaniem firmy Oracle jest udostępnienie telewidzom multimedialnego serwisu, w cenie niższej niż koszt nowego magnetowidu.

Media Server w Polsce?

Media Server nie ma, jak na razie, żadnego zastosowania w Polsce, głównie ze względu na cenę i wymagania (szybkie linie komunikacyjne w postaci sieci światłowodowych). Prace nad dostosowaniem systemu do działania na liniach telefonicznych, pozwolą jednak, na zmniejszenie ceny i szersze zastosowanie systemu. Dyrektor techniczny firmy Oracle Polska, Konrad Makomaski, twierdzi, że Media Server pojawi się w naszym kraju nie wcześniej niż za dwa lata.


TOP 200