Oracle Consulting ma certyfikat ISO w dziedzinie usług IT
- 19.03.2013, godz. 12:59
Po roku starań dział Consulting Managed Services firmy Oracle wdrożył normę ISO/IEC 20000, która jest międzynarodowym standardem w dziedzinie świadczenia usług IT.
Certyfikat IT Service Management System - ISO/IEC 20000-1:2011 został przyznany przez British Standards Institution (BSI) w grudniu 2012 roku. Oracle uzyskał także autoryzację organizacji itSMF (IT Service Management Forum).
- Przygotowanie działu Managed Services do certyfikacji było ogromnym wyzwaniem dla całego zespołu. Wymagało przede wszystkim szczegółowego poznania wszystkich zapisów normy oraz zweryfikowania, które z tych zapisów nie są spełnione przez organizację - mówi Joanna Gajewska, menedżer do spraw jakości w Oracle Consulting, podkreślając jednocześnie, że firma zdobyła certyfikat samodzielnie, bez konsultantów zewnętrznych.
W praktyce zgodność z normą oznacza standaryzację wszystkich procesów związanych z zarządzaniem, począwszy od jakości poprzez bezpieczeństwo informacji aż po rozliczenia finansowe. Pozwala organizacji na sprawniejsze kontrolowanie i skuteczne wprowadzanie nowych usług.
Certyfikowana organizacja ma szansę uzyskać również konkretne korzyści finansowe. Ze względu na rekomendację Urzędu Zamówień Publicznych posiadanie certyfikatu staje się warunkiem ubiegania się o duże kontrakty w instytucjach publicznych.