Oracle Cloud w nowej odsłonie

Oracle wprowadza szereg innowacji do swojego flagowego produktu chmurowego - Oracle Cloud. Są to rozwiązania bazujące na takich technologiach, jak sztuczna inteligencja, automatyczne uczenie, blockchain czy Internet rzeczy.

Chmurowa infrastruktura Oracle Cloud jest już obecnie traktowana przez użytkowników jako fundament nowych funkcji w zakresie sztucznej inteligencji i funkcji autonomicznych. „Najważniejszą szansą oferowaną przez nowe technologie jest umożliwienie naszym klientom wprowadzania innowacji na niespotykaną wcześniej skalę” — powiedział Amit Zavery, wiceprezes Oracle, szef działu produktów Oracle Cloud Platform. „Technologie Oracle dostarczają klientom narzędzia do tworzenia innowacji, nowych możliwości oraz przełomowych, rewolucyjnych rozwiązań”.

Technologie automatycznego uczenia i funkcje sztucznej inteligencji stanowią część usług Oracle Cloud. Na przykład aplikacje Oracle CX mają wbudowane narzędzia AI, które pozwalają automatyzować odpowiedzi i świadczyć bardziej spersonalizowane usługi. Oracle wbudowuje mechanizmy automatycznego uczenia również w swoje zabezpieczenia, aby pomagać klientom w wykrywaniu zagrożeń.

Zobacz również:

Wśród opracowanych przez Oracle Innowacji technologicznych jest np. asystent cyfrowy Oracle Digital Assistant. Dzięki tej technologii pracownicy mogą korzystać z pojedynczego, kompleksowego asystenta cyfrowego, którego można przeszkolić w zakresie kompetencji dotyczących wielu aplikacji, takich jak HR, ERP, CRM i CX. Wykorzystując sztuczną inteligencję, asystent cyfrowy Oracle rozumie kontekst, odczytuje intencje oraz identyfikuje wzorce zachowań użytkowników, ucząc się ich zachowań w celu proaktywnego automatyzowania w ich imieniu rutynowych zadań, takich jak zatwierdzanie wydatków czy zmiana terminu spotkań.

Kolejna nowość dotyczy technologii blockchain. Firma opracowała aplikacje linii Oracle Blockchain, które oferują możliwość śledzenia całego łańcucha dostaw, udostępniając takie funkcje jak inteligentne śledzenie, badanie pochodzenia produktów i określanie ich serii, inteligentny cold chain oraz śledzenie gwarancji i wykorzystania.

Oracle oferuje też nowe chmurowe usługi zabezpieczeń. Web Application Firewall (WAF) chroni środowisko przedsiębiorstwa przed atakami na ruch w sieci WWW, Distributed Denial-of-Service (DDoS) nie dopuszcza do zakłócania pracy aplikacji przez czynniki zewnętrzne, a zintegrowane rozwiązanie Cloud Access Security Broker (CASB) monitoruje bezpieczeństwo konfiguracji i egzekwuje związane z nim reguły.

Wspomnieć o nowych rozwiązaniach bazujących na technologii sztucznej inteligencji. Funkcje AI są obecnie zintegrowane z dotychczasowymi zadaniami i procesami obsługiwanymi przez Oracle Cloud. Nowe modele interakcji, takie jak rozpoznawanie głosu i czatboty, są już wbudowane w usługi oferowane przez Oracle Cloud.

Źródło: Oracle

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200