Optimus zapowiada ekspansję na rynek rozwiązań mobilnych

Wyniki finansowe spółki dowodzą, że Optimus zdecydowanie wyszedł na prostą. W 2004 r. miał 212 mln zł przychodu i wypracował 7,83 mln zł zysku netto. "W tym roku będziemy dążyli do umocnienia pozycji w obszarze technologii mobilnych" - twierdzą przedstawiciele firmy. Optimus chce powiększyć swój na razie skromny udział rynkowy w segmencie komputerów przenośnych z niecałego 1% do 3%.

Strategie tę spółka będzie realizowała już bez udziału Bogdana Wiśniewskiego, który z dniem 30 marca br. przestał pełnić funkcję prezesa zarządu Optimus SA. Kierowanie firmą tymczasowo przejmie Małgorzata Walczak, wiceprezes zarządu.

W 2003 roku Optimus sprzedał 670 notebooków ze swoim logo. W 2004 r. firma potroiła ich dostawy wprowadzając na rynek 2144 urządzeń, co oczywiście zaowocowało wzrostem apetytów w bieżącym roku. Mobilną strategię spółki potwierdza wprowadzenie na rynek nowej marki komputerów przenośnych - Fudita. W jej ramach Optimus zaoferował w marcu dwa tanie notebooki, decydując się jednocześnie na odważny ale dosyć ryzykowny krok. Sercem komputerów jest procesor Efficeon TM8600. Energooszczędne układy firmy Transmeta nie podbiły rynku PC, znajdując zastosowanie jedynie w niewielkiej ilości komputerów przenośnych i to głównie japońskich producentów. Wiele wskazuje na to, że Transameta - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dotyczącymi zmiany strategii - całkowicie wycofa się z produkcji procesorów. Bezsprzeczną zaletą pierwszych modeli notebooków Optimusa linii Fudita jest niska cena (wer. podst. 2049 zł netto).

W 2005 r. Optimus chce odnotować pokaźny wzrost także w pozostałych obszarach działalności - spółka spodziewa się ok. 30% wzrostu sprzedaży komputerów stancjonarnych, zamierza ponadto poszerzyć ofertę elektroniki użytkowej.

Optimus liczy na przetargi organizowane przez MENiS - spodziewa się zamówień nawet na 70 tys. komputerów. Nadal intensywnie ma być rozwijana sieć partnerska, do której obecnie należy ponad 120 firm.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200